ویرگول
ورودثبت نام
سارا صفایی
سارا صفایی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

میای بلیط قطار بگیریم؟



من سفر کردن با قطار خیلی دوست دارم و برام مثل شروع یه ماجراست…
اول از همه بگم قرار نیست اینجا از مزایای سفر با قطار بهتون بگم یا ترغیبتون کنم سفر بعدی تون با قطار باشه ,هیچ تبلیغی هم در کار نیست . اینجا امنه امنه!
من فقط میخوام کاری کنم همین الان بلیط قطار به یه مقصد خیالی رو بگیرین و با من همراه شین تا نشونتون بدم چقدر سفر کردن با قطار میتونه فان باشه!

البته این فقط قسمت اول از داستان های قطار هست و توی نوشته های بعدیم حتما بیشتر براتون میگم.

بسته به اینکه چه نوع قطاری گرفتین سالن ها و کوپه ها متفاوته. فرض کنیم ما سوار یه قطار چهار تخته ویژه با تعداد ده تا کوپه شدیم . تصور کنین شما با همسفرتون هستین. اولین نکته جذاب اینکه شما نمیدونین دو نفر دیگه که قراره باهاشون سفر کنین کی هستن! اینکه اون دو نفرم باهم سفر کردن یا تنهان خودش هیجان بیشتری به سفرتون اضافه می‌کنه.
میتونین کل شب رو با هم صحبت کنین و داستان زندگی همدیگه رو بشنوین خودش میتونه تمام نکته مثبت این قطار باشه.

اینکه هم کوپه ای هاتون چه شغلی دارن برای چی سفر کردن و ازچه استانی هستن….مثلا یادمه قطار تهران به کرمان یه زن و شوهر یزدی با من و بابام هم کوپه ایی شده بودن و نگم از اون لهجه شیرین یزدی شون و حرفایی که درباره بچه هاشون میزدن و اون زندگی رویایی شون که توی روستا ساخته بودن چقدرررر منو هوایی کرد که حواست هست چقدر از زندگیت لذت میبری؟؟؟

از آدمای کوپه خیلی میشه صحبت کرد ، خیلی میشه دربارشون نوشت ، من ساعت ها میتونم درباره مسافرایی که این مدت باهامون همسفر شدن براتون بگم.
از اون استاد دانشگاهی که درباره دانشجوهاش صحبت میکرد و نگران وضعیت بچه هاش توی تهران بود که تنها هستن و ممکنه اغفال بشن!
یا از اون مهندس عمرانی که خطوط آب و فاضلاب بم بهش داده بودن و خیلی سریع وسایلش گذاشت تا بتونه کلاس آنلاینش شرکت کنه…

همین شنیدن قصه آدما برای خیلی ها سخته و اصلا لذت بخش نیست ، اما من به واسطه قطار فهمیدم من عاشق صحبت کردن با آدما و شنیدن داستان هاشون هستم. بنظرم کوپه قطار مثل یه کتابخونه انسانی هست که میشینی و رایگان با آدما گپ میزنی ، داستان زندگی شون میشنوی و از خودت براشون میگی…
شما تا حالا با قطار سفر کردین؟
اگه سفر کردین داستانی دارین که براتون جذابه؟؟
خوشحال میشم به منم بگین :)

پایان #قسمت_اول


قطارداستان زندگیکوپهزندگیکتابخانه انسانی
من سارام ، علاقه مند به نوشتن ( تایپ کردن !). امیدوارم اگه چیزی نوشتم و خوندین، حس خوبی بگیرین :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید