ویرگول
ورودثبت نام
جستجوگر
جستجوگر
خواندن ۲ دقیقه·۲ روز پیش

چالش 75 روز سختی: ب بسم‌الله

سلام به همگی

پس از مدت‌ها دوباره بازگشتم به ویرگول برای نوشتن. چیزی که من را تحریک کرد برای بازگشت، این پست بود.

در حال چرخ زدن در ویرگول بودم که با عنوان «چالش 75 روز سختی» مواجه شدم. برایم جذاب بود و با خواندنش جذاب‌تر هم شد. در واقع، مدتیست که به دنبال تقویت عضلات اراده و همچنین اصلاح دید منفی‌ام نسبت به «خود» هستم. این چالش در نظرم فرصتی ناب برای بهبود وضعیت هر دو مورد آمد، خصوصا که در تعطیلات تابستان و روزهای فراغت از دانشگاه، انجامش راحت‌تر است.

بنابراین ان‌شاءالله رسما از فردا، سیزدهم تیرماه 1403، چالش را شروع خواهم کرد.

قوانین چالش:

1- روزانه 90 دقیقه ورزش که 45 دقیقه‌ی آن باید بیرون از خانه باشد.

2- روزانه 10 صفحه مطالعه کتاب.

3- نوشیدن روزانه یک گالن! آب. (در ایران هر گالن ۳/۷۸ لیتر می‌باشد.)

4- خوردن غذای سالم و اجتناب از خوردن غذای ناسالم.

5- گرفتن یک عکس در هر روز از خود.

6- شروع از روز 1 در صورت عدم انجام هر یک از موارد بالا.


شخصی‌سازی:

1- در نوشیدن آب کمی به خود ارفاق می کنم و روزانه 4 قمقمه 900 میلی‌لیتری (معادل 3.6 لیتر) را در نظر می‌گیرم.

2- کتاب را محدود به کتب تاریخی/اجتماعی/سیاسی/دینی عمیق می‌کنم.

3- غذاهای ناسالم شامل: هرگونه فست‌فود، تنقلات بر پایه‌ی سیب‌زمینی، ذرت و... (البته به جز سویق پفی)، هر گونه نوشیدنی بازاری قندی مثل: نوشابه، ماءالشعیر، آب‌میوه و...، انواع بیسکوئت (به جز ساقه طلایی :)، ستاک و نسخه مشابه سالم)

4- دو مورد را هم به موارد انجام روزانه اضافه می‌کنم:

1) یک سری مطالعه ریاضی به روش پومودورو (4 نوبت 25 دقیقه‌ای با 5 دقیقه استراحت میان هر نوبت)

2) گذاشتن گزارش روزانه در ویرگول


بسم الله. بریم که داشته باشیم 75 روز همراه با سختی لذت‌بخش:)

چالش 75 روز سختی
چالش 75 روز سختی


پ.ن: به بیوگرافی «درجستجوی نموّ» رو اضافه کردم.

پ.ن۲: لطفا به تشدید دقت کنید. منظورم نموّ=رشد هست و نه این انیمیشن :)

در جستجوی نمو!
در جستجوی نمو!


چالش۷۵ روز سختیرشدپیشرفتباور
در جستجوی نموّ _ اگر نوشته ای از من مطابق اسلام و عقل نبود،لطفا هرگز قبولش نکنین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید