ویرگول
ورودثبت نام
شراره کتابخون
شراره کتابخون
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

کتاب " سومین پلیس"

گزیده کتاب :

این زندگیه؟؟کرور کرور آدم صدها سال جون میکنن تا ابعادش رو درک کنند ولی وقتی بالاخره چیزی دستگیرشون میشه،تا میان خودشونو با الگوهاشون سرگرم کنن، می افتند میمیرن.عین یه سگ گله که مسمومش کرده باشند.هیچ چیز به این خطرناکی نیست.نمیتونی دودش کنی.کسی بخاطر نصفش یه نصفه پنی کف دستت نمی‌ذاره و دست آخر هم میکشتت.دستگاه عجیب و غریبیه!بی نهایت خطرناک.یک تله مرگ!زندگی!

نظر شخصی من :

تو مقدمه کتاب نوشته بود که کتاب طنز و خنده داری هست ولی من هیچ عنصر طنزی ندیدم!!داستان کتاب با روایت داستان توسط راوی کتاب شروع میشه و با خواندن کتاب فکر میکنید که با یک اثر رئال و جنایی روبرو هستید ولی اشتباه نکنید ! به مرور که پیش می‌رید ، درک مرز بین واقعیت و خیال را از دست میدید و شاید همین امر باعث بشه خواننده را از ادامه مطالعه کتاب منصرف کنه(مثل من که این کتاب را نیمه رها کردم که دوباره بعدا بخونمش) .

فلن اوبراین با اسم واقعی برایان اونولان ، یکی از اعضای تثلیث ادبیات ایرلند ( دو عضو دیگر جیمز جویس و ساموئل بکت (واقعا فهم آثار بکن سخته)) هست . و خب قلم‌ جادویی و پیچیده ای داره که خواننده را گیج می‌کنه.

این کتاب بسیار فانتزی هست و بنظرم اصلا با یک کتاب عادی روبرو نیستید . بنظرم این کتاب واقعا کتاب عجیبی هست و خوندنش سخته. با تعریفی که از این کتاب شنیده بودم ، خیلی دوست داشتم که تا آخر کتاب پیش برم ولی واقعا نتونستم و بعدا مجدد سعی میکنم که بخونمش.

شخصیتی که راوی داستان کتاب هست ، نمونه کاملی از یک شخصیت داستان ادبی هست ؛ نمونه کامل فردیکه بینش گوناگون و متفاوتی نسبت به حقایق زندگی داره. عنصر «خیال» کلیدی ترین عنصر ادبی هست که نویسنده اونو در داستانش بکار برده و همین امر باعث تمایز و سخت خوان تر شدن کتابش شده و فضای کتاب را نامتعارف کرده. این کتاب ، رمانی جزئیات محور ، خلاقانه و حاوی کنکاش در دنیای خیال هست و بقدری پیچیده هست که باید آگاه باشید که این کتاب هیچ آغاز یا پایانی نداره و همه عناصر داستان در حال چرخش و دگرگونی هستند.

کتاب : سومین پلس

نویسنده : فلن اوبراین

مترجم : پیمان خاکسار

انتشارات : چشمه

سومین پلیسفلن اوبراینپیمان خاکسارنشر چشمهادبیات ایرلند
شراره هستم یک دختر کتابخون که صرفا نظرشو درباره کتابها میگه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید