ویرگول
ورودثبت نام
شادی جدید | Shadi Jadid
شادی جدید | Shadi Jadid
خواندن ۱ دقیقه·۱ ماه پیش

حاضر شو و گوش کن💗‌به همراه نسخه صوتی‌🎧

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی شادی جدید
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی شادی جدید

تحقیقات نشون دادن که خوب گوش دادن سه ویژگی کلیدی داره: توجه کردن، تلاش برای فهمیدن و نشون دادن نیت مثبت.

چند روش ساده برای اینکه شنونده بهتری باشی رو اینجا برات می‌نویسم.

به طرف مقابلت توجه کن:

  • ظرفیتت رو مشخص کن ("الان بیست دقیقه وقت دارم که صحبت کنیم، بعدش باید برگردم سر کار" یا "یه کم وقت نیاز دارم تا استراحت کنم، بعدش می‌تونیم با هم وقت بگذرونیم!")
  • سعی کن حواس‌پرتی‌ها رو کم کنی (گوشیت رو بذار کنار، تلویزیون رو خاموش کن، زمان مناسبی رو برای مکالمات عمیق انتخاب کن.)

کنجکاو باش:

  • حرفشون رو خلاصه کن ("به نظر میاد داری می‌گی..." یا "اون چیزی که من می‌شنوم اینه که...")
  • برای روشن شدن بیشتر بپرس ("درست متوجه شدم؟")
  • دعوتشون کن که بیشتر توضیح بدن ("می‌تونی بیشتر در مورد اون تجربه توضیح بدی؟" یا "تو اون لحظه چه حسی داشتی؟")

احساساتت رو نشون بده:

  • همدردی کن ("حتماً خیلی دردناک بوده" یا "الان به چی نیاز داری؟")
  • نقاط قوتشون رو یادآوری کن ("شجاعتت تو اون لحظه واقعاً تحسین‌برانگیز بود" یا "همیشه منو می‌خندونی.")
  • قدردانیت رو ابراز کن ("این گفتگو خیلی عالی بود" یا "خیلی ممنونم که با من درد و دل کردی.")

با احترام❤️

بنیان‌گذار شادی جدید

برای اطلاعات بیشتر به سایت شادی جدید مراجعه کنید

اگر این محتوا برای شما مفید بود لطفا با دیگران به اشتراک بذارید و ادامه دهنده موج شادی باشید

شادیشنونده خوبارتباطپادکستتوجه
شادی جدید یک فلسفه مبتنی بر علم برای پیدا کردن شادیست، به ما گفتن که رسیدن به موفقیت ما رو خوشحال میکنه. اما شادی از کمک به دیگران برای داشتن زندگی شادتر ناشی میشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید