ویرگول
ورودثبت نام
شادی جدید | Shadi Jadid
شادی جدید | Shadi Jadid
خواندن ۱ دقیقه·۲ ماه پیش

چگونه شنونده‌ی بهتری باشیم💗‌به همراه نسخه صوتی‌🎧

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی شادی جدید
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی شادی جدید

در اینجا یک راز شگفت‌انگیز وجود داره: هر چیزی که در زندگی می‌خواید - احساسات خوب، روابط عاشقانه، هدف، موفقیت در کار - می‌تونه با یک مهارت کلیدی آسون بشه: شنونده بهتری باشید.

مطالعات نشون داده که خوب گوش دادن دارای سه رفتار کلیدیست: جلب توجه، جستجوی درک و انتقال قصد مثبت.

در اینجا چند راه ساده وجود داره که بتونید شنونده حاضرتری باشید یا به عبارتی در حین گفتگو طرف مقابل احساس حضور شما رو به طور کامل درک کنه.

توجه خودتون رو به طرف مقابل معطوف کنید:

  • ظرفیت خودتون رو مشخص کنید ("من الان بیست دقیقه برای صحبت دارم، و بعدش باید به سر کار برگردم" یا "من به کمی زمان نیاز دارم تا استراحت کنم و بعدش می‌تونیم با هم وقت بگذرونیم!")
  • سعی کنید حواس پرتی رو به حداقل برسونید (تلفن خودتون رو کنار بذارید، تلویزیون رو خاموش کنید، زمان مناسبی رو برای گفتگوهای عمیق انتخاب کنید.)

کنجکاو باشید:

  • چیزی که می‌گویند رو خلاصه کنید ("به نظر می‌رسه که شما منظور حرفت اینه…" و "چیزی که من می‌‎شنوم اینه…")
  • توضیح بخواید ("آیا این رو درست می فهمم؟")
  • از اونا دعوت کنید تا عمیق‌تر بشن («آیا می‌تونی بیشتر در موردَ تجربه به اشتراک بذارید؟» یا «در اون لحظه چه احساسی داشتید؟»)

مراقبت سریع:

  • شفقت و دلسوزی رو گسترش بدید ("این باید خیلی دردناک بوده باشه" یا "در حال حاضر به چه چیزی نیاز دارید؟")
  • به نقاط قوت اونا اشاره کنید ("شجاعت شما در اون لحظه حیرت انگیز بود" یا "تو همیشه منو می‌خندونی.")
  • قدردانی خودتون رو به اشتراک بذارید ("این گفتگو بسیار عالی بود" یا "خیلی ممنونم که با من صحبت کردید.")

با احترام❤️

بنیان‌گذار ShadiJadid.com

گوش شنوابهبود روابطاحساساتشادی جدیدپادکست
شادی جدید یک فلسفه مبتنی بر علم برای پیدا کردن شادیست، به ما گفتن که رسیدن به موفقیت ما رو خوشحال میکنه. اما شادی از کمک به دیگران برای داشتن زندگی شادتر ناشی میشه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید