ویرگول
ورودثبت نام
شادی صفوی
شادی صفوی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

تابوی داروهای روان‌پزشکی


mental health
mental health


سرترالین عزیز از زمانیکه همراه من هستی راحت‌تر زندگی می‌کنم.
می‌دانم بودن تو موقتی است اما تأثیرگذاری.

یادت هست؟ زمانی تو را یافتم که حال‌ بدی داشتم و در قرنطینه‌ی کرو‌نا بودیم.
نمی‌توانستم به دیدن خانواده‌ام بروم چون در شهر دیگری بودند.
همسرم می‌بایست سرکار می‌رفت و من بخاطر اپیدمی استرس بالایی داشتم.
پسرم می‌بایست به پیش‌دبستانی می‌رفت اما مجبور شد در خانه بماند.
دختر کوچکم هم که تازه بدنیا آمده بود و از فکر دچار شدنش، می‌لرزیدم.

حالت‌هایی که ۱۰ سال تجربه نمی‌کردم دوباره به سراغم آمده بودند مانند:
افکار خودکشی و منفی‌گرایی
هجمه‌ی خاطرات و احساسات ناخوشایند
گریه و پرخاشگری
اضطراب و افسردگی
وسواس‌های بی‌پایان

تو کمکم کردی با استرس کرونا
با نگهداری از دو کودک در خانه
و با ارتباط‌نداشتن کنار بیایم.

آن روزگار را بگذرانم.
کمتر آسیب ببینم و کم‌تر آسیب بزنم.

خوشحالم تو را پذیرفتم مانند داروی سرماخوردگی، قرص آهن، ویتامین ای و هر داروی دیگری که با تجویز متخصص میبایست دوره‌ای آن‌را مصرف کنم.

امیدوارم بتوانی به دیگران هم کمک کنی، معمولی‌ زندگی کنند و با پیگیری جلسات روان‌شناسی روش‌هایی بهتر زندگی‌کردن را بیاموزند.


با سپاس
شادی صفوی

شادی صفویسرترالینتابوهای اجتماعیرشد فردیسلامت روان
می نویسم پس هستم" فکر می کنم پیوند های عمیقی بین فیزیک و روانشناسی برقرار است سعی می کنم ارتباط بین مفاهیم در چارچوب فیزیکی و چارچوب روانی را با کمک ذهنم و تجربه ی زیستی ام کاوش کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید