ویرگول
ورودثبت نام
شادی صفوی
شادی صفوی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

ذهن و رویداد

آیا فاصله‌ای میان ذهن و رویداد وجود دارد یا ذهن من چسبیده به رویداد است؟

آیا می‌توانم فاصله‌ی میان آنها را ببینم؟

فاصله‌ی بین ذهن و رویداد چقدر است؟

رویداد چیست؟

ذهن چیست؟

من فکر می‌کنم: رویداد در بیرون از من اتفاق می‌افتد

و ذهن در درون من است.

گاهی رویداد را درهم‌تنیده در ذهنم می‌بینم و وجود خودم را نادیده می‌گیرم.

انگار نیستم.

انگار درون و بیرون یکی است و مرزی بین آنها نیست.

من، فکر من، احساس من، نیاز من؛ مرز بین ذهن من و رویداد است.


به قول دکتر بابایی‌زاد: واقعیت، برداشت من از واقعیت است.

برداشت من ترکیبی است که به وسعت دنیای من گسترده است و قابل پردازش.

چقدر برداشت من برای خودم آشکار است؟

چقدر می‌توانم آنرا تحلیل کنم؟

چقدر آن را می‌شکافم؟

فاصله انداختن میان ذهن و رویداد آغاز شناسایی خودبرداشت‌هاست.

آغاز شناسایی احساس‌ها، افکار و نیازها در لحظه‌ی وقوع رویداد.

آغاز نگاه‌کردن و تحلیل خودم.

آغاز مشاهده‌گری من از خودم.


شما چطور فکر می‌کنید؟


با سپاس

شادی صفوی





ذهنشادی صفویرویدادشناختذهن رویداد
می نویسم پس هستم" فکر می کنم پیوند های عمیقی بین فیزیک و روانشناسی برقرار است سعی می کنم ارتباط بین مفاهیم در چارچوب فیزیکی و چارچوب روانی را با کمک ذهنم و تجربه ی زیستی ام کاوش کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید