ویرگول
ورودثبت نام
شادی صفوی
شادی صفوی
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

فرار از روزمره گی

برگرفته از liceodelsur.com
برگرفته از liceodelsur.com


با دوست عزیز مجردم که حدودا 20 سال از آشناییمان می گذرد، صحبت می کردم.

می گفت: موقعیت تو برایم جالب است "زندگی با دو کودکت در خانه" و من نیز گفتم: موقعیت تو هم برای من جالب است.

آزادی عمل، شهامت ریسک کردن، تجربه های اجتماعی، بلند پروازی، وقت آزاااااااد برای خودت و دوستانت و...

دوستم از 18 سالگی در تهران کار می کند و به اصطلاح من گرگ شده، جسور است.

وقتی کنارش می ایستم اعتماد بنفس می گیرم و به دوستی با او افتخار می کنم بخاطر شخصیت جذاب و شجاعی که دارد.

و اما داستان من:

در دنیای فیزیک و ستاره ها بودم. در کمال تعجب اطرافیان، طی چند ماه ازدواج کردم و وارد دنیای تازه ای شدم. (دنیای همسری)

شروع کردم به یادگیری مهارت های مورد نیازم، همزمان کنکور ارشد قبول شدم و درسم را هم خواندم. بعد از چند سال زندگی مشترک، دوست داشتیم کودکی داشته باشیم و با تولد پسرم وارد دنیای تازه ی دیگری شدم. (دنیای مادری)

وقتی پسرم 5 ساله بود، دخترم را هم بدنیا آوردم و برای اولین بار "مادر دو کودک" بودم و دنیای تازه ای را تجربه می کردم.

و بعد...

اکنون در رویاهایم زندگی می کنم. شهرم، خانواده ام، تواناییهایم را دوست دارم. برای بدست آوردنشان تلاش کرده ام و همواره سپاسگزار پروردگار یکتا هستم اما هر موقعیت تازه ای با وجود ارزشمندی و جذابیتش، پس از مدتی معمولی می شود.

چه مجرد باشیم، چه متاهل. فرزندی داشته باشیم یا نداشته باشیم. روزمره گی همچون ابری بر روی "هر موضوعی در گذر زمان"، سایه می اندازد.

راه حل چیست؟ چگونه می توانیم از زیر سایه ی روزمره گی بیرون بیاییم؟

شما چطور فکر می کنید؟

من فکر می کنم وارد کردن "موضوعی جدید" در زندگیم می تواند راه گشا باشد. از تکرار چه چیزی غمگین و کلافه هستم؟

آشپزی، بازی با کودکانم، کارهای خانه، شغلم، رفت و آمد طولانی، محل زندگی یا...

چه موضوع جدیدی را می توانم در آن ها وارد کنم که تازه شوند و به من انرژی مثبت بدهند؟

مثلا می توانم میان وعده ی جدیدی یاد بگیرم و درست کنم؟

بازی های جدیدی با کودکانم انجام دهم؟

موقع انجام کارهای خانه، پادکست گوش بدهم؟

در شغلم مهارت تازه ای یاد بگیرم یا شغل دیگری را انتخاب کنم؟

در زمان رفت و آمد های طولانی کتاب صوتی گوش بدهم؟

یک گیاه در باغچه ی جلوی ساختمان بکارم یا دکور خانه ام را تغییر دهم؟

یک کتاب جدید بخوانم؟

یک مهارت دستی یاد بگیرم؟

زمانی را برای ورزش کردن در برنامه ام قرار دهم؟

با دوستی تماس بگیرم و با او صحبت کنم؟

برگرفته از هنرفردی
برگرفته از هنرفردی


من فکر می کنم گاهی ما وارد دنیای تازه ای می شویم و گاهی می توانیم موضوعات تازه ای را وارد دنیای خود کنیم.

شما دوست دارید هر چند وقت یکبار، چه موضوع جدیدی را وارد دنیای خود کنید تا از روزمره گی رها شوید؟

با سپاس

شادی صفوی

روزمره گیتجردتاهلموضوعات تازهشادی صفوی
می نویسم پس هستم" فکر می کنم پیوند های عمیقی بین فیزیک و روانشناسی برقرار است سعی می کنم ارتباط بین مفاهیم در چارچوب فیزیکی و چارچوب روانی را با کمک ذهنم و تجربه ی زیستی ام کاوش کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید