ویرگول
ورودثبت نام
Shahla Mohammadi
Shahla Mohammadi
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

چگونه هدف‌گذاری موثر داشته باشیم؟

اصلا تا حالا فکر کردید چرا هدف‌گذاری می‌کنیم؟ جوابش واضحه همه ما تو زندگیمون اهداف کوچیک و بزرگ داریم و زندگی بدون اهدافی که بخوایم براشون تلاش کنیم بی معنیه، تو فرصت کمی که برای زندگی کردن داریم نمی‌تونیم خیلی از فعالیت‌های هیجان انگیز و انجام بدیم. هدف‌گذاری به ما کمک می‌کنه بدونیم از زندگیمون چی می‌خوایم و چجوری تو همین مدت زمانی که داریم بهشون برسیم و تجربه های قشنگی رو برای خودمون بسازیم.

اینکه چجوری برنامه ریزی‌های موثر و کارآمد داشته باشیم به چند قدم مهم نیاز داره با من تا انتهای این مطلب همراه باش مطمعنم پشیمون نمیشی.

مرحله اول: اول برای خودتون دقیقا مشخص کنید که آیا این هدف شماست؟ یعنی چی؟ یعنی این هدف رو من انتخاب کردم چون دوست دارم زندگیم به این سمت بره و حس خوبی میگیرم و یا صرفا چون تو جو اون هدف قرار گرفتم و همه بهم گفتن عالیه، هدف زندگی من شده؟ مثل زمانی که هر وقت اینستاگرام و باز می‌کردیم از قشنگی‌های رشته طراحی لباس می‌دیدیم، هر بلاگری که می‌شناختیم این رشته رو معرفی می‌کرد راستشو بگم خودمم تحت تاثیر این جو 4 سال رفتم دنبال رشته‌ای که مال من نبود. اگر می‌خواین بدونین که تحت تاثیر معلم، جامعه، خواهر و... قرار نگرفتید، 20 روز و صرف مطالعه و سرچ کردن راجب اون موضوع بکنید این بهتون کمک می‌کنه تا دقیقا بفهمید آیا می‌خواین بقیه زندگیتون رو داخل اون حوزه ادامه بدید یا خیر؟

مرحله دوم: حالا زمان هدف گذاری و برنامه ریزیه.

یک کاغذ بردارید و دقیقا برای خودتون بنویسید از کجا می‌خواین شروع کنید و در آینده به کجا برسید؟ نوشتن جزییات بهتون کمک می‌کنه که تصویر روشنی از مسیر داشته باشید و ترس از شروع رو در شما به حداقل می‌رسونه. چشم انداز در طول مسیر می‌تونه تغییر کنه پس خیلی سخت نگیرین.

قدم سوم: حالا زمان شروعه، اولین قدم ها همیشه از سخت ترین‌ها هستند ولی به خودت اعتماد کن و شروع کن هر چی بیشتر صبر کنی بیشتر مغزت مسیر رو برات ترسناک می‌کنه بیرون اومدن از منطقه راحتی یا همون
comfort zone اصلا آسون نیست ولی تو می‌تونی دوست من.

فقط انجامش بده.
فقط انجامش بده.

قدم چهارم: استمرار!

مهمترین بخش نتیجه گیری استمراره، بدون ادامه دادن مستمر عملا تمام مراحل بی فایده هستن.


من هم بلاخره تونستم از منطقه راحتیم بیام بیرون و اولین مطلب ویرگولم رو بنویسم ممنون میشم با حمایت ازش به من توی این مسیر کمک کنید.


منبعی که ازش کمک گرفتم:

https://www.instructables.com/How-to-Plan-Effectively/

#هدف_گذاری #برنامه #پله_به_پله

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید