ویرگول
ورودثبت نام
شلدون
شلدون
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

مدیریت زمان با تکنیک پومودورو

مدتی هست که برای نظم بخشیدن به مطالعه و تمرینام از تکنیک پومودورو (Pomodoro) استفاده می‌کنم که واقعاً کارایی و تمرکز آدم در حین کارشو افزایش میده. به نظر اومد ممکنه برای شما هم مفید باشه. در ادامه با من همراه باشید تا توضیحات مختصری در این خصوص بهتون بدم.



به صورت خلاصه بخوام بگم در یک سیکل از این تکنیک، ۴ بازه ۲۵ دقیقه‌ای برای تمرکز و کار (w) داریم. بعد از هر ۲۵ دقیقه، یک استراحت (r) کوتاه ۵ دقیقه‌ای انجام میشه و در پایان بازه چهارم، یه استراحت بلندمدت ۱۵−۳۰ دقیقه‌ای خواهیم داشت. یعنی:

w25 - r5 | w25 - r5 | w25 - r5 | w25 - r30

گرچه خود ابداع‌کننده این تکنیک توصیه می‌کنه از یک تایمر مکانیکی (مثل ساعت رومیزی) استفاده کنیم ولی خب برنامه‌های مختلفی بر اساس این تکنیک نوشته شده که روی پلتفرم‌های مختلف می‌تونید نصب کنید. من خودم از Pomotroid استفاده می‌کنم که برای سه سیستم عامل لینوکس، ویندوز و مک تهیه شده و از لینک گیت‌هاب زیر می‌تونید دانلودش کنید:

https://splode.github.io/pomotroid/

اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، خوشحال میشم نظرتون رو برام کامنت کنید.

سیستم عاملتکنیک پومودورومدیریت زمانزمانبرنامه‌نویسی
یک شیمیست علاقمند به برنامه‌نویسی و یادگیری :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید