ویرگول
ورودثبت نام
Shia 1148
Shia 1148
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

مطالبی مهم درباره روز مبارک غدیر خم

بنا بر فرمایش اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، عید غدیر خم بالاترین عیدی است که خداوند در نظام آفرینش قرار داده است.

این عید سر لوحه، نتیجه و ماحصل تمامی اعیاد دیگر است. اعلام رسمی و علنی ولایت آقام و مولام امیرالمومنین در واقع آن هدفی بود که انبیا به خاطرش به نبوت رسیده بودند.

یکی از وجوه تسمیه (دلیل نام) نبی، این است که از نبا عربی می آید به معنا خبر.

همان گونه که در این متن از ویرگول توضیح دادم، منظور از نبا (خبر) در قرآن یعنی علی بن ابیطالب.


حال که اندکی با بزرگی این نور عظیم آشنا شدیم، به ذکر چند نکته اساسی درباره آن می پردازیم:

نخست: آیه ابلاغ درباره روز مبارک غدیر خم نازل شده است.

در تمامی تفاسیر شیعی و بسیاری از تفاسیر سُنی که نگاه کنید، جمیعا متفق القول هستند که آیه ابلاغ که بخشی از آیه 67 سوره مائده است در این روز نازل شده است.

سوره مائده آیه 67
سوره مائده آیه 67


دقت کنید که خداوند با لحنی توبیخی به پیامبر گرامی اسلام دستور می دهد. در ادامه به ایشان می فرماید اگر ولایت علی بن ابیطالب را به مردم علنا و رسما ابلاغ نکنی، رسالت خودت را انجام نداده ای!! (این که می گویم علنا و رسما به خاطر آن است که پیامبر گرامی اسلام همان گونه در منابع شیعی و سُنی آمده در جای جای مختلف 23 سال نبوت و رسالت خویش، بار ها و بار ها ولایت، خلافت، وصایت، وزارت و اخوت علی بن ابیطالب را اعلام نمود)




دوم: دعا امید آفرین و نفرین ترسناک پیامبر گرامی اسلام

پیامبر گرامی اسلام دو دعا ویژه و دو نفرین ترسناک کردند.

دعا: اللهم وال من والاه - ونصر من نصره

پیغمبری که انبیا گدایی می کنند دعا او را فرمود ونصر من نصره: خدایا یاران علی را یاری کن


نفرین: اللهم و عاد من عاداه - وخذل من خذله

در زبان عربی، خذلان زمانی استفاده می شود که از کسی کمکی بر بیاید اما آن را در حق دیگری روا نداشته باشد.

پیامبر گرامی اسلام فرمود: وخذل من خذله: خدیا هر کس که ولایت علی را رها کرد، تو نیز او را رها کن.

مطابق آن متنی که لینک اش را در ابتدا همین متن قرار دادم، هنوز هم دعوا بر سر علی بن ابیطالب ادامه دارد.

پیامبر اسلام نفرین کرده است کسی را که بتواند به ولایت آقام علی بین ابیطالب کمک کنید (هر چند کوچک) اما از آن خود داری کند.

ان شاءالله بتوانیم به هر شکلی به اندازه خودمان به تبلیغ ولایت اهل بیت در صدر آن ها علی بی ابیطالب کمک کنیم و از جمله کسانی باشیم که در راه غدیر خم گام بر می دارند.

پیشنهاد می کنم این کلیپ بسیار بسیار زیبا را ببینید.

https://www.aparat.com/v/B9xsR



سوم: آیه اکمال درباره روز مبارک غدیر خم نازل شده است

در تمامی تفاسیر شیعی و بسیاری از تفاسیر سُنی آمده که بخشی از آیه 3 سوره مائده معروف به آیه اکمال در روز مبارک غدیر خم و در رباطه با ولایت آقا امیرالمومنین نازل شده است.

الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا

امروز بر شما دین را کامل کردم و نعمت را تمام. و اکنون راضی هستم که اسلام دین شما باشد (اگر اسلام را بدون ولایت علی بن ابیطالب بخواهید منِ خدا از شما آن را قبول نمی کنم)




چهارم: چگونه است که ولایت برای امیرالمومنین فقط معنی دوستی می دهد اما برای ابوبکر و عمر معنی خلافت نیز می دهد؟!

همان گونه که در متن های گذشته به آن اشاره کردم، دوستی از ملزومات ولایت است اما این که کسی بخواهد سطح ولایت را پایین بیاورد و آن را در حد صرفا دوستی ببیند، این خیانت است.

ولایت داشتن آقا امیرالمومنین بر همه مومنان (همان گونه که ابوبکر و عمر در روز مبارک غدیر خم اعتراف کردند) به معنی اولی بودن ایشان نسبت به همه مومنان است. یعنی آقا امیرالمومنین از همه اولی و بالاتر است.

حال چگونه است که در منابع اهل سقیفه آمده وقتی که ابوبکر و عمر هر دو به خلافت رسیدند چنین گفتند:

اکنون من مولا شما شدم

چگونه است که مولا برای امیرالمومنین فقط معنی دوستی می دهد اما برای ابوبکر و عمر معنی خلافت نیز می دهد؟!


یکی از منابعی که که متن از آن پیاده سازی شد را می توانید ببینید.

https://www.aparat.com/v/kmsev


یا علی...



اهل بیتشیعهحقانیت شیعهعید غدیر خماهل سنت
چنان چه خداوند مقرر کرده: فقط حیدر امیرالمؤمنین است /ریشه واژه شیعه ۱۲ بار در قرآن آمده. ریشه واژه امام ۱۲ بار در قرآن آمده / هر کس که بیعت امام زمانش بر گردنش نباشد و بمیرد،به مرگ جاهلیت مرده است
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید