ویرگول
ورودثبت نام
Sajjad Naficy
Sajjad Naficy
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

لحظات آخر ماه شعبان

? «... خدایا هرگاه مهیا شدم و به درگاهت ایستادم، چُرتی بر من افکندی و حال راز و نیاز از من گرفتی ... نکند مرا از غافلین یافتی که از رحمتت نومیدم کردی ...» دعای ابوحمزه ثمالی


? خدا در قرآن می فرماید «هیچ کس نمی‌تواند ایمان بیاورد، جز به اذن خدا» (یونس 100)


بندگی خدا اجازه می‌خواهد. بدون اجازه او؛ نمی‌شود. در روایتی آمده که اگر برای کسی بد بخواهم آنقدر مشغولش می‌کنم که یادم نباشد و سراغ عبادتم نیاید.


☝️ اگر حال دعا نداریم، حال نماز و عبادت نداریم ... برویم در خانه او: خدایا نکند نمی‌خواهی صدایم را بشنوی؟ نکند می‌خواهی به درگاهت نیایم که به خودم مشغولم کرده‌ای.

تا الآن می‌پنداشتم منم که حال عبادت ندارم، نگو که اجازه‌اش دست توست. خدایا، آنگونه که شایسته آنی بر من ببخش.

مرا خوانده‌ای، عاشق نیز بکن.

چنانکه دیگران را نیز، این تو بودی که اجازه دادی و مگر جز به اراده توست؟ ... ?



? «خدایا اگر در آنچه از شعبان گذشت ما را نیامرزیدی، در آنچه از آن باقی مانده ما را بیامرز»


عطر ماه مبارک استشمام می‌شود. لحظاتی مانده و شاید نهایت یک روز دیگر مهمانی ماه شعبان تمدید شود.

می‌گفت مناجات شعبانیه را همیشه می‌شود خواند، اما خیلی بی‌توفیقی است که در ماه شعبان خوانده نشود.


می‌گفت اگر برای ورود به ماه مبارک دنبال شفیعی هستید تا خدا شما را بخشیده و پاکیزه وارد ماه نزول قرآن شوید، مناجات شعبانیه را – در همین لحظات آخر – از دست ندهید. ?


التماس دعا

مناجات شعبانیهرمضانشعباندعاعبادت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید