ویرگول
ورودثبت نام
soheil moonesi
soheil moonesi
خواندن ۲ دقیقه·۶ ماه پیش

Unity Editing a Prefab

خوب حالا چطور شد که میخوایم بریم یه prefab رو تغییرش بدیم و edit اش کنیم؟ از اینجایی که راکتی که درست کردیم رو میخوایم یکم optimize اش کنیم و طراحی شو بهتر کنیم جوری که بیشتر شبیه به یه راکت بشه . خوب برای این کار میایم راکت رو انتخاب میکنیم و بعد میریم توی قسمت inspector و میزنیم روی open prefab و تمام ، حالا وارد محیط ویرایش prefab میشیم.

یه راه دیگه هم هست که میبره ما رو توی محیط ایزوله شده برای ویرایش و اون راه اینطوریه که بریم مستقیم بزنیم روی prefab راکت .

نکاتی که باید یادمون باشه اینه که اگر یه جسم دیگه توی این محیط درست کنیم میشه فرزند prefab اصلی و تمام ویژگی های والدش روش تاثیر میزاره.

خوب راه معمولش اونطوری که استاد میگه اینه که بریم بزنیم رو prefab که داریم اندازه اش رو بکنیم 1,1,1 و بعد بیایم کامپوننت های mesh renderer و box collider رو پاک کنیم و بعد شروع کنیم به تغییرات. دلیلش هم اینه که این کار جلوی خیلی از مشکلاتی که مربوط به rotation هست رو میگیره.

نکته ی بعدی این هستش که مختصات و position فرزندان به والد نسبی هستش.

خوب حالا رفتیم و داخل محیط ویرایش و تغییرات رو اعمال کردیم، نکته ای که هست اینه که باید حواسمون باشه و بیایم box collider تمام ابجکت های فرزند رو پاک کنیم و بیایم به والد object collider رو اضافه کنیم و از توی قسمتی که توی کامپوننت داره بیایم مرز راکتمون رو برای برخورد با اجسام تعیین کنیم. چرا؟ چون به صورت اتوماتیک هر کدوم از اون ها یه سری مرز بندی دارند، حالا ما میخوایم اینجا اون مرز بندی ها رو پاک کنیم و فقط مرز بندیه آبجکت اصلی یعنی راکتمون بمونه.

اینم شد نتیجه اش ، راکت فوق حرفه ای

:D






prefabمرزbox colliderمحیط ویرایش
C# enthusiast
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید