خوب توی مطلبی که اینجا اوردیم میخوایم بیایم و بررسی کنیم ببینیم که داستان input ها توی unity چه شکلی میشه، برای همین هم از داکیومنت های خودش استفاده کردیم.
Mouse buttons are named mouse 0, mouse 1, mouse 2,
and so on.
You can also query input for a specific key or button with Input.GetKey
and the naming conventions specified above. For example:
Input.GetKey("a");
خوب همونطوری که بالاتر هم دیدیم ما میتونیم بیایم وقتی که یه کلید زده شد اون رو تشخیص بدیم و بعد اگر بخوایم یه کاری رو بعدش انجام بدیم. برای این کار از input.getKey استفاده میکنیم و بعد توی پرانتز هم اون دکمه ای که میخوایم رو حواسمون بهش باشه رو مینویسیم.
Using virtual axes in scripts
حالا اگر با محور ها کار داشته باشیم میایم اینجوری ازش استفاده میکنیم:
float horizontalInput = Input.GetAxis ("Horizontal");
حالا اینطوری میتونیم به محور افقی دسترسی پیدا کنیم.
For axes that describe an event rather than a movement (for example, firing a weapon in a game), use Input.GetButtonDown
instead.
اگر بخوایم یه event رو شناسی کنیم که با یه کلیدی فعال میشه میتونیم از Input.GetButtonDown استفاده کنیم.
یه چند تا نکته ی دیگه ای هم که هست اینه که دو مدل میتونیم از
Input.GetKey
استفاده کنیم.
مدل اول:
if (Input.GetKey("up"))
{
print("up arrow key is held down");
}
مدل دوم:
if (Input.GetKey(KeyCode.UpArrow))
{
print("up arrow key is held down");
}
که توی مدل دوم برای این که ببنید هم کدوم از دکمه ها رو چجوری با استفاده از keyCode بخواید استفاده کنید باید به این لینک که داخل سایت یونیتی هست مراجعه کنید : لینک
برای این مطلب هم از این لینک ها استفاده شده : لینک 1 ، لینک 2