ویرگول
ورودثبت نام
- Parsosa -
- Parsosa -
خواندن ۵ دقیقه·۱ ماه پیش

پرسشنامهِ خفنِ متفاوتِ جذاب. فقط اینجا. گنگ.

سلام.


از وقتی وارد ویرگول شدم، هر کسی کم می‌آورد، می‌رفت توی ویرگول سرچ می‌کرد پرسشنامه و یه پرسشنامه رو پر می‌کرد و همینطور هی کامنت و لایک می‌گرفت و ما تولید کنندگان محتوای اوریجینال فشار می‌خوردیم. البته ما چون به اوریجینال بودن و اصالت محصولاتمون اصرار داشتیم هیچوقت سمت همچین کارای لوسی نرفتیم.

حالا برنامه امروز چیه؟ پرسشنامه آوردم براتون! ولی خب من یکم بیشتر سرچ کردم. توی گوگل سرچ کردم. آره.

نه جدی سلکت شده‌ن سوالا و میریم که از این طریق پارسوسا رو بیشتر بشناسین.

زهی خیال باطل. فکر کردی من میام بعد این همه مدت یهو شروع میکنم خودمو لو دادن؟ بشین و تماشا کن.

اول با سوالات لوس شروع می‌کنیم و رفته رفته خلاقانه تر می‌شه سوالا.

۱. اگر می‌توانستید یک قدرت فراطبیعی داشته باشید، آن قدرت چی بود؟ و چگونه از آن استفاده می‌کردید؟
  • باور کن تله پورت. یعنی تله پورت بی‌نظیره. تو فکر کن برای آدم عشق سفری مثل من. بعد تله پورت زمانی مکانی که باشه که اصلا هیچی. گادَه گاد.
۲. اگر یک دانشمند می‌بودید و توانایی کشف یک راز جهانی را داشتید، آن راز چیست؟
  • نمی‌گم، رازه.
۳. اگر یک شخصیت از دنیای داستانی یا فیلمی باشید، کدام شخصیت بودید و چرا؟
  • هستم. بتمنم شبا. (بی‌ نمک)
  • هومم. ببین مثلا کاپیتان مارول مذکر بودم خیلی خفن بود چون عملا نسخه ماد شده زندگی بود. نه شکستی نه چیزی. توی جهانای موازی برای خودت ماجراجویی می‌کردی همه رو هم می‌بردی، از همه هم قوی تر بودی. جالب بود. (بانمک)
۴. اگر یک قانون را برای یک روز تغییر دهید، قانونی که در نظر دارید تغییر دهید چیست؟ و چگونه تغییرات را اعمال می‌کنید؟
  • منشوریه. بذار یه چیز دیگه بگم.
  • منو وارد بحثای سیاسی نکن.
  • حالا گیریم من عوض کردم، کی رعایت می کنه؟
۵. فصلی از سال که برایتان بیشترین شادی را به همراه داشته است، کدام است؟
  • قبلاً تابستون دوست داشتم. شاید بگید چرا؟ چون تابستون تعطیل بود و می‌رفتیم مسافرت (بنده در سوال اول خدمتتون عرض کردم که عاشق سفرم). ولی الان مثلا پاییز خوبه، آخرای زمستون هم خوبه.
۶. اگر می‌توانستید یک جایزه هنری را برای کاری که انجام داده‌اید دریافت کنید، کاری که توسط دیگران بسیار تحسین شده است، جایزه کدام است؟ و برای کدام کار این جایزه را دریافت می‌کنید؟
  • احتمالا توی حوزه تولید محتوا باید باشه، جایزه توی فضای کتاب و ... که دوست ندارم؛ اسکار هم که هیچی. مثلا شیر طلایی ونیز برای فیلم کوتاه. ها؟ بدی نیست.
۸. مکانی که همیشه آرزو داشته‌اید به آن سفر کنید و تمامی زیبایی‌های آن را ببینید، کجاست؟
  • ونیز به نظرم خیلی بامزه‌ست که خیابوناش آبیه. آبش مهم نیست. مهم اینه که چون انعکاس داره کل شهر، از هر چی دوتاست.
۹. بزرگترین درسی که از یک شکست یاد گرفتید چه بوده است؟
  • آزمایشگاه، چون معلمش یک شکست به تمام معنا بود. طرف یک گونه زنده کشف کرده بود. ازش دعوت شده بود به عنوان محقق بره تو دانشگاه‌های مطرح کار کنه، ولی به خاطر شرایطش داشت به ما آزمایشگاه درس می‌داد. همزمان کافی نت هم کار می‌کرد.
۱۰. اگر هیچ محدودیتی وجود نداشت، پنج سال آینده خود را چگونه تصور می‌کنید؟ کجا زندگی می‌کنید و چه کارهایی انجام می‌دهید؟
  • مگه محدودیت هست؟ هیچ محدودیتی نیست. عالِی. اگر هم باشه، آدم که نباید بدون محدودیت باشه؛ وگرنه که رشد نمیکنه. همه میدونن دیگه، علم بهتر از ثروت.
  • اصلا به قول علی آقا:
    میون این همه مژدگونی بگیر که خوابن
    یه عمر و راه رفتن رو پنجه های پا نصیبته
    کلی راه نصیبته
    ...
    تو اگه نوزی مردی
    قصه ی تو قصه ی باده.
  • دیگه حرف از عدم محدودیت نزنی. آفرین برادر.
۱۱. به نظر شما بزرگترین چالش بشریت در حال حاضر چیست و چگونه می‌توان آن را حل کرد؟
  • بشریت رو که نمیدونم ولی در حوالی ما، اهمال کاری.
  • بخش دوم سوالت رو الان دیدم. برو خدا شفات بده. از من میپرسی؟
۱۲. اگر فقط بتوانید یک حس را برای بقیه عمرتان داشته باشید، کدام حس را انتخاب می‌کنید و چرا؟
  • دوست داشتن یا ذوق کردن.
۱۳. اگر قرار بود یک داستان کوتاه بنویسید که در آن حیوانات حرف می‌زنند، داستان شما درباره چه بود؟
  • دبیرستان
۱۴. تصور کنید که یک نویسنده هستید و قرار است کتابی درباره زندگی خود بنویسید. عنوان کتاب چیست و سه فصل اول آن درباره چه موضوعاتی است؟
  • کتاب که نه، بروشور. توش هم همون مطالبی که تو بروشورای پزشکی هست؛ نشانه‌های بیماری، روش‌های درمان و ...
  • بدون شوخی اگه بخوام بگم، اسمش رو میذاشتم «غیرادایی». بعد اولاش هم درباره اینکه پایه‌های هر کدوم از احساستم کجا شکل گرفتن می‌نوشتم. مثلا ترس فصل اول، غم فصل دوم و ...
۱۵. اگر می‌توانستید یک روز را با هر فرد مشهوری سپری کنید، آن فرد کیست؟
  • چه عجب، بالاخره یک سوال چالشی. خب، به نظرم هم باید هم زبون باشه هم باید هم فاز باشه باهام. به نظرم پاشا مجلسی. روز خوبی می‌شه. اینجوری نیست که بعد دو ساعت هیچ حرفی برای گفتن نباشه.


۱۶. دیگر بقیه باشد برای بعد. به عنوان سوال آخر، چه کسی را به جواب به این پرسشنامه دعوت ‌می‌کنید؟
  • اگه این رو داری می‌خونی و تا اینجا اومدی، اولا که دمت گرم؛ تو از برگزیدگان جهان و از باهوش ترین و فرهیخته‌ترین انسان‌های روی زمین و هوا و ... هستی. دوما اگه خوشت اومد بیا و بشین این پرسشنامه رو پر کن بذار صفحه‌ت. پس تویی که تا اینجا خوندی. خود تو. آره. با توام. تو هم دعوتی.
  • حالا اگه اسم یکی رو بخوام بیارم، پیرمرده. بدو بنویس.

اگه دوست داشتی لایک کن و این پایین بگو چه خبر.

اگه دوست نداشتی هم لایک نکن ولی بیا بگو این پایین چرا خب.

شوس.

اهمال کاریتولید محتواپرسشنامهای تویی که نمیخوانی چرا بهت همه نامه میدن چیکار کردی؟حالا تو خوبی اینا که میدونن نمیخونی چرا بهت نامه میدن ملتو ببین تو رو خدا
سورنایِ اسبق - حالا میگم بهتون.
این انتشارات جایی برای پرسش‌نامه‌ها و پاسخ‌نامه‌هاست. برای اضافه شدن پستتون به انتشارات، فقط کافیه تگ «پرسشنامه» رو بزنید، من چند وقت یک‌بار تگ رو برسی می‌کنم و اگه پست مربوط بود، به انتشارات واردش می‌کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید