ویرگول
ورودثبت نام
Social Soroush
Social Soroush
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

از تغییر رنگ عنوان تا افزایش بازدید محتوا فروش (مخصوص سوشال مدیا)

چه اینستاگرام مارکتینگ انجام میدی چه تو روبیکا چیزی می فروشی ، هر سوشالی که فعال هستی تغییر رنگ عنوان به این رنگ ها باعث میشه محتواهای فروشت بیشتر دیده بشه. رنگ ها چیَن؟


3 رنگ برای عنوان پست سوشال مدیا (ایسنتا و روبیکا و ویسگون و...)

  • زرد
  • قرمز
  • نارنجی (پر رنگ)

مشکلی که هست اینه که این رنگ ها خیلی زیاد استفاده شده، پس شاید اثربخشیش کمی کمتر شده باشه. البته اگر شما فلسفه پشت فعالیتت داشته باشی خیلی نگران اینجزئیات نیستی (جلوتر میگم منظورمو).

چاره چیه؟


2 رنگ هدیه برای عنوان پست

  • سبز جیق
  • بنفش

این دو رنگ خیلی کمتر استفاده شدن پس جای کار دارن و شما می تونید بعنوان هایلایت (مثلاً هایلایت سبز جیق و متن سفید) ازشون استفاد کنی.


هشدار!

دیده شدن بیشتر محتوا فروش باعث فروش بیشتر نمیشه، باعث میشه مخاطب های بیشتری از جنس مابقی مخاطبین شما پست مربوطه رو ببین. پس روی نرخ تبدیل (در اینجا بیننده به بِخَر) کار کن. (راهکار پولی میخوای جلوتر میگم بهت)


نکات ادامه ارتباطی به عنوان و مضمون پست نداره. یجور بیشتر بدانید ه.


خب، فلسفه و نرخ تبدیل رو بگم:

بعد خوندن دهها زندگینامه و کتاب ب این نتیجه رسیدم که تقلید از آدمای موفق جواب نمیده، رشد دهنده است ولی اوج بَرَنده نیست. خوش شانس بودم که 2 کتاب رو خوندم:

? با چرا شروع کنید - فهمیدم هر شرکت موفقی از داخل (و نه از بیرون) چجور فکر می کنه = چرایی

? از خوب به عالی - فهمیدم هر شرکت موفقی که رشد پیوسته بلند مدت (مینیمم 15 ساله) با ارزش سهام مثبت 3 برابر بازار بورس (خلاصه: موفقِ پایدار) بوده با معیارهای ثابت تصمیم گیری می کرده = ارزش ها


من ارزش هامو برام خودم مشخص کردم و به "چرایی" ام گفتم فلسفه. نمی دونید چقققدر از استرس تصمیم گیری ها و حرکت کردن به جلوم کم شده! صفر نشده ولی تصمیم گیری ساده تر و سریع تر و آسون تر شده.

کسب و کار اخیرمم بر اساس ارزش ها و چرایی ام شروع کردم.


نرخ تبدیل

اگر ازم بپرسی سروش؟ همین الان چند روش برای تبلیغ نویسی یک صفحه محصول میتونی بگی ، اگر اغراق نکنم شاید بتونم 40 تا رو بگم. منابعمم دوره ها و کتاب ها و تحقیقات]، چیزی که شما هم می تونید بش دسترسی داشته باشید، ولی...

اگر بدون فلسفه فقط تکنیک نرخ تبدیل بزنی ، مقایسه میشی. مثل مدل چینی بوگاتی و خودِ بوگاتی، ما نمی دونیم شاید مدل چینی بهتر از خودِ بوگاتی باشه ولی چون فلسفه چینی برامون نا معلومه و در یک کلام "فقط کپی کرده" ازش دوری می کنیم.

به عبارتی دیگه شاید همه ما وجوداً ترجیح میدیم چیزیو بخریم که فلسفه شو می دونیم.

فلسفه باعث میشه تو از هر رقیبی تو دنیا متمایز بشی. حداقل من اینطور فکر می کنم.البته نمیگم یک شبه می ترکونی، ولی خیلی زود نشانه های نتایج مالی ظاهر میشن واست. این اتفاقیه که واسه من هم افتاده.


کارتینگ = فلسفه + نرخ تبدیل

دوره کارتینگ علمِ علمیِ فروش ه، اینجا نمیخوام راجبش صحبت کنم ، می تونی اطلاعات دوره کارتینگ رو بعداً بخونی.

قبل بیان نکات نرخ تبدیل یادت دادم چطور ارزش ها و همچنین فلسفه (چرایی) ات رو پیدا کنی. مسیر کمی سخت ولی جذابیه، حس رهایی داری بعدش.

چرا اون چیزارو یاد دادم؟ بنظرم اونا چیزین که راهو برات آسونتر می کنه، و آسون تر کردن چیزیه که من صبح تا شب به دنبالشم. فکر می کنم همه چیو میشه آسون تر کرد. سوال اینجاست آیا شما هم چنین باوری داری؟ حاضری برای عملی کردن بها بدی؟


سوشال مدیاتبلیغ نویسیبازاریابی محتواسوشال سروشکپی رایتینگ
از روش های پیچیده فروش بیزارم. طرفدار روش های آسون و علمی هستم و آموزش هام بر همین اساس هست. اگر می خوای ایده های آسون شدن فروش اینستاگرامی رو یاد بگیری صفحه ام رو دنبال کن و جدیدترین مطلب رو ببین.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید