ویرگول
ورودثبت نام
SReza S
SReza S
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

تم تاریک برای اپلیکیشن های پرکاربرد

میدونم که خیلیا مثل من علاقه شدیدی به تم دارک(دارک مود) دارن پس بر این تصمیم شدم که مقاله ی آموزشی ای برای تاریک کردن تم برنامه های پر کاربرد بنویسم.



ویندوز 10

  1. وارد setting ویندوز میشیم
  2. به بخش personalization میریم
  3. از قسمت choose your color گزینه ی Dark رو انتخاب میکنیم



مرورگر ها

افزونه Dark Reader که توسط مرورگر های محبوب پشتیبانی میشه یکی از بهترین گزینه ها برای تاریک کردن تم تمامی صفحات وب هست و از لینک های زیر میتونین روی مرورگرتون نصبش کنین.

Google Chrome

firefox

Safari

Edge

این افزونه یکسری شخصی سازی ها هم داره که مال من به این شکل هست:



دانلود منیجر IDM

تم تاریک به تازگی به IDM اومده(تا جایی که من اطلاع دارم) و برای اعمالش لازمه که نسخه بروزش رو نصب کنین.

از من نشنیده بگیرین ولی اگر نگران کرکش هستین توی سایت سافت98 اخرین نسخه به همراه کرکش موجوده.

حالا که نرم افزار Internet Download Manager رو به صورت قانونی روی سیسمتون راه اندازی کردین از منوی View گزیه ی Dark Mode Support رو بزنین:



تلگرام

اگه الان که دارین این مقاله رو میخونین هنوز شبکه های اجتماعی خارجی غیر قانونی نشده؛ تا وقتی که قراره بشه لا اقل از تم دارکش لذت ببریم.

احتمالا مستحضرید تا بحال برای تلگرام تم های خیلی زیادی متشر شده که برای اندروید در چنل AndroidThemes و برای ویندوز هم در چنل themes قرار داره ولی من Yandex Dark رو خیلی میپسندم.


ویژوال استودیو کد Vs Code

این ادیتور خفن چون متن باز یا open source هست برای هر بخشش افزونه های زیادی داره که مشخصا قالبش هم از این قائده مستثنی نیست. تنها کاری که باید بکنید اینه که با ctrl+shift+X بخش مربوط به اکستنشن هارو باز کنین و عبارت theme رو جستجو کنید.

از بین این تم ها بنظر من پر نصب ترینش بهترینش هم هست و اسمش Atom One Dark Theme هست و با نصبش خود به خود روی ویرایشگر اعمال میشه ولی برای امتحان کردن بقیه تم ها هم میتونید با زدن میانبر ctrl+shift+P عبارت color theme رو وارد کنین و بقیه تم هارو هم امتحان کنید.

حالا که حرف از تم شد افزونه ی Material Icon Theme هم ظاهر زیبایی به قسمت فایل های ادیتور میده ?



نرم افزار Foxit Reader

این نرم افزار محبوب که برای خواندن کتاب های الکترونیکی هست هم مشمول طرح تاریک سازی اپلیکیشن ها میشه?

برای تنظیم تم تاریک برای خود نرم افزار (صرفا حاشیه های صفحه) وارد تب File میشیم و از منوی سمت چپ گزینه ی Change Skin رو انتخاب میکنیم.


ولی اگر به دنبال تاریک کردن خود کتاب الکترونیکی هم هستین مسیر زیر رو دنبال کنید:

  1. تب File
  2. گزینه ی Preferences از منوی سمت چپ
  3. در قسمت Accessibility (به صورت پیشفرض توی نوار سمت چپ انتخاب شده) گزینه ی Custom Color رو انتخاب میکنیم
  4. حالا برای تغیر رنگ پس زمینه ی کتاب الکترونیکی روی کادر رنگی جلوی عبارت Page Background کلیک میکنیم تا پنجره ی انتخاب رنگ دلخواه برامون باز بشه
  5. به همین ترتیب مرحله بالا برای تغیر رنگ متن هم روی کادر رنگی جلوی عبارت Document Text کلیک میکنیم


من تنظیمات رنگ فوق رو با تم دارک Visual Studio Code هماهنگ کردم و رنگ هارو به این صورت انتخاب کردم:

Page Background
Page Background
Document Text
Document Text


و نتیجه ی کار هم این شده:




خب سپاس از شما که مقاله ی منو رو خوندید و اگر از مطالبش لذت بردین بلایکید و حتما با دوستانتون هم به اشتراگ بگذارید ??

خیلی خوشحال میشم اگر نرم افزار دیگه ای هم مدنظرتون هست توی قسمت نظرات عنوان کنید تا به این مقاله اضافه کنم.

تا درودی دیگر بدرود


تم تاریکویندوزآموزشیپرکاربردراهکار
داشجوی علوم کامپیوترم و به فضای اوپن‌سورس، ماشین‌لرنینگ و بیت‌کوین علاقه‌مندم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید