ویرگول
ورودثبت نام
تحول آنلاین
تحول آنلاین
خواندن ۶ دقیقه·۱ ماه پیش

تجربه ترک خودارضایی از روز اول تا 6 ماه بعد

تجربه ترک خودارضایی
تجربه ترک خودارضایی

در این پادکست قرار است تجربه ترک خودارضایی یک یوتیوبر معروف از روز های اول تا 6 ماه بعد را بشنوید، این تجربیات به شما کمک می کند که بتوانید در این مسیر موفق تر باشید.

این محتوا پادکست است اما اگر دوست دارید می توانید آن را متنی هم بخوانید. متن محتوای پادکست:

به یک سری دیگر از پادکست های تحول آنلاین خوش اومدید، اینجا قراره تجربیات یک یوتیوبر معروف درباره مسیر ترک خودارضایی رو قرار بدیم، از این به بعد هرچه که قراره گفته بشه تجربیات اون شخص بوده.

وقتی اولین بار مسیر ترک خودارضایی رو شروع کردم، تجربیاتم رو توی یک دفترچه یادداشت نوشتم. دوره‌هایی رو گذروندم که نه تنها از پورن و خودارضایی، بلکه از انزال هم خودداری می‌کردم، البته بیشتر به این دلیل که مجرد بودم. تمام مزایایی که دیدم رو ثبت کردم تا بتونم دوباره به اونا مراجعه کنم.

با توجه به نزدیک شدن به چالش No Nut November، تصمیم گرفتم به یادداشت‌های قدیمیم نگاه کنم و مزایایی که در طول این مسیر دیدم رو با شما به اشتراک بذارم.

امیدوارم این پادکست بتونه به شما برای پذیرش این چالش انگیزه بده، چون که به طور اساسی زندگی من رو تغییر داد و مطمئنم که اگه امتحان کنید، برای شما هم میتونه همین تاثیر رو داشته باشه.

دو روز اول: سخت‌ترین روزها

واقعا این سخت‌ترین مرحله واسه من بود. میل شدید و درگیری‌های ذهنی زیادی داشتم که مانع از تمرکز و صحبت کردن میشدن. این دوره بیشترین میزان بازگشت به عادات گذشته رو واسه من به همراه داشت، مخصوصا اگه توی  خونه می‌موندم و برنامه خاصی نداشتم.

به دلیل وجود درگیری‌های ذهنی، خودآگاهی کمتری داشتم و حتی متوجه نمی‌شدم که در حال لغزش به سمت رفتارهایی هستم که در نهایت باعث بازگشت به عادات قبلی می‌شدن. تنها مزیتی که توی این دوره دیدم، افزایش تدریجی وضوح ذهنی بود.

استراتژی موثر من توی این بازه زمانی، خروج از خونه بود. مثل رفتن به باشگاه، دیدار با دوستان یا انجام کارها در مکان‌های عمومی.

روزهای سه و چهار: افزایش اعتماد به نفس

توی روزهای سوم و چهارم، مزایای قابل توجهی خودشونو نشون دادن. بزرگ‌ترین تغییر، افزایش سطح اعتماد به نفس بود. توی دو روز اول، افکار منفی خیلی زیادی داشتم. افکاری مثل "من یک فرد شکست خورده‌ام"، "چرا اینقدر ضعیفم" و "من بی‌ارزشم"، که باعث کاهش اعتماد به نفسم می‌شدن.

اما توی روزهای سوم و چهارم، این افکار کمتر شدن و تونستم ارتباطات بهتری با دیگران برقرار کنم. تونستم تماس چشمی طولانی‌تری داشته باشم و لذت بیشتری از تعاملات اجتماعی ببرم.

روزهای پنج و شش: انرژی بیشتر

نوبت به روزهای پنجم و ششم رسید و سطح انرژی من به شکل عجیبی زیاد شد. صبح‌ها راحت‌تر از خواب بیدار می‌شدم و میتونستم اکثر کارای روزانه‌ام رو انجام بدم. انگیزه بیشتری برای انجام فعالیت‌هایی مثل مدیتیشن، مطالعه و ورزش داشتم. اعتماد به نفس من بازم بیشتر شد و افکار منفی هم کمتر شدن.

روز هفتم: اوج تستوسترون

روز هفتم روز خیلی خاصی بود. تحقیقات چینی نشون میدن که توی روز هفتم از ترک خودارضایی، سطح تستوسترون به ۱۴۵ درصد میرسه. این افزایش تستوسترون باعث میشد که احساس کنترل بیشتری روی زندگیم داشته باشم و در تعاملات اجتماعی پیش قدم بشم.

بهترین توصیف برای روز هفتم، احساس قدرت و آرامشه. اما باید در نظر داشته باشید که امواج شدید میل جنسی هم توی این روزها بیشتر میشن و نیاز به خروج از خونه و فعالیت‌های بیرونی هم بیشتر میشه.

دو هفته: افزایش اعتماد به نفس اجتماعی

بعد از دو هفته، احساس اعتماد به نفس بیشتری در تعاملات اجتماعی داشتم. تونستم ارتباطات عمیق‌تری با افراد برقرار کنم و به راحتی با بقیه حرف بزنم. این تغییرات باعث شد که خوشحالی و رضایت من خیلی بیشتر بشه.

یک ماه: بازگشت وضوح ذهنی

بعد از یک ماه، وضوح ذهنی بی‌نظیری رو تجربه کردم. مهارت‌های ذهنی و توانایی‌های مکالمه‌ من به اوج رسیدن و تونستم بدون وقفه و با اعتماد به نفس بالا با بقیه حرف بزنم.

اعتماد به نفس من به اوج خودش رسید و احساس کنترل بیشتری روی زندگیم داشتم. توانایی و انگیزه من به شکل چشمگیری زیاد شد و تونستم وظایف روزانه‌ام رو به سرعت انجام بدم.

دو تا سه ماه: موفقیت در روابط اجتماعی

بعد از گذشت دو تا سه ماه، موفقیت بیشتری توی روابط اجتماعی و جلب توجه دیگران داشتم. احساسات من نسبت به خودم و توانایی‌هام به اوج رسیدن و این تغییرات باعث بهبود کیفیت زندگیم شد.

بیش از سه ماه: حفظ مزایا و ادامه مسیر

با وجود اینکه بعد از سه ماه به ندرت تونستم که بدون خودارضایی ادامه بدم، اما این مسیر به من نشون داد که چقدر میتونم زندگیم رو عوض کنم. ادامه دادن این مسیر باعث شد که مزایای به دست اومده حفظ بشن و زندگیم بهتر بشه.

در نهایت اگه شما هم به طور مکرر خودارضایی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم که برای یک هفته از اون دوری کنید تا چیزی که انتهای این مسیر منتظرتون هست رو تجربه کنید؛ تجربه یک زندگی فوق العاده.

سه ماه تا شش ماه: ثبات در مزایا و بهبود کیفیت زندگی

تقریبا بین سه تا شش ماه، مزایای ترک خودارضایی همچنان سر جای خودشون بودن و از اونا استفاده می‌کردم. ثبات در سطح انرژی و وضوح ذهنی به من کمک کرد تا به اهدافم پایبند بمونم و روابط اجتماعیم رو بهتر کنم.

این بازه زمانی باعث شد که اعتماد به نفس و توانایی‌های من به سطح بالایی برسن و تونستم یک روتین روزانه مناسب برای خودم بسازم و به درستی انجامش بدم.

شش ماه و بعد از آن: رشد شخصی و معنوی

پس از گذشت شش ماه، احساس کردم که به یک نقطه عطف مهم در مسیر ترک خودارضایی رسیدم. تغییرات مثبتی که در زندگیم تجربه کرده بودم نه تنها در زمینه‌های فیزیکی و ذهنی، بلکه در جنبه‌های معنوی و احساسی نیز قابل مشاهده بود.

این روند به من کمک کرد تا با خودم بیشتر آشنا بشم و به درک عمیق‌تری از نیازها و اهدافم برسم.

چالش‌های مسیر ترک خودارضایی

همون‌طور که در مسیر ترک خودارضایی جلو می‌رفتم، با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شدم. یکی از بزرگترین چالش‌ها، مدیریت میل جنسی بود. برای مقابله با این چالش، سراغ فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی مختلفی مثل ورزش، مدیتیشن و مطالعه رفتم.

همچنین حمایت‌های دوستان و خانواده هم تا حدی کمک کننده بود.

نکات پایانی و توصیه‌ها

در پایان می‌خوام که چند نکته و توصیه برای کسایی که قصد دارن چالش ترک خودارضایی رو شروع کنن ارائه بدم:

  1. از کمک گرفتن نترسید: وجود یک شبکه حمایتی از دوستان، خانواده یا انجمن‌های آنلاین میتونه به شما در مقابله با چالش‌ها تا حد زیادی کمک کنه.
  2. به انجام فعالیت‌های جایگزین بپردازید: فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی مثل ورزش، مدیتیشن و مطالعه میتونن به شما کمک کنن تا انرژیتون رو به درستی مدیریت کنید.
  3. یادداشت‌برداری کنید: مستندسازی تجربیات و مزایای ترک خودارضایی میتونن به شما انگیزه بِدَن و کمک کنن تا پیشرفت‌های خودتونو ببینید.
  4. صبور باشید: تغییرات مثبت به مرور زمان رخ میدن و نیازمند صبر و پشتکار هستن.

امیدوارم که این پادکست واستون مفید بوده باشه و بهتون انگیزه لازم برای شروع مسیر ترک خودارضایی رو بده. این چالش میتونه زندگیتون رو متحول کنه و باعث میشه که به بهترین نسخه خودتون تبدیل بشید.

اگر می خواهید کامل ترین مقاله درباره ترک خودارضایی را بخوانید کافیست در گوگل این عبارت را سرچ کنید "راز ترک خودارضایی سایت تحول آنلاین"

ترک خودارضاییخودارضاییسلامت جنسی
از تحول جنسی تا تحول زندگی! در صفحه ویرگول تحول آنلاین به سوالات کاربران پاسخ میدهیم و مطالب جدیدی را منتشر می کنیم که در سایت اصلی ما نیستند! آدرس سایت تحول آنلاین: Tahavol.online
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید