ویرگول
ورودثبت نام
تحول آنلاین
تحول آنلاین
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

راهکار تسلیم نشدن در مسیر ترک خودارضایی

تسلیم نشو!
تسلیم نشو!

خیلی ها ممکنه در مسیر ترک خودارضایی دچار شکست شوند که اراده خود را از دست دهند، یکی از همراهان عزیز ما چنین کامنتی گذاشته بود:

سلام، من ذهنیت ها و باور های خوبی دارم اما هرگاه در مسیر ترک خودارضایی می‌لغزم احساس میکنم همه چیز و این مسیرنابود میشود و ذهنیت های من الکی بودند و تعجب میکنم.
و احساس میکنم باید برم یک مدت افسرده شوم تا دوباره این نیرو را کسب کنم و از اول شروع کنم و دوره را از اول ببینم و زندگی ام را تغییر دهم. می خواستم بدانم علت این احساسات من چیست؟

پاسخ به این کامنت و بحث تسلیم نشدن در مسیر ترک خودارضایی:

سلام،

این احساسات و تجربه‌ها که توصیف کرده‌اید، بسیار معمول هستند و نشان‌دهنده چالش‌های طبیعی در مسیر ترک عادت‌های ناخواسته مانند خودارضایی است. این چند نکته می‌تواند به شما کمک کند:

  1. نوسانات روحی: یکی از عوامل اصلی این احساسات، نوسانات روحی است. وقتی به خودتان هدفی بزرگ و چالش‌برانگیز می‌گذارید، هر لغزش و شکست می‌تواند باعث احساس ناامیدی و افسردگی شود. این واکنش طبیعی است.
  2. کمال‌گرایی: ممکن است شما از نوعی کمال‌گرایی رنج ببرید. کمال‌گرایی می‌تواند باعث شود که هر اشتباه کوچک را به منزله شکست کامل ببینید و احساس کنید که همه چیز نابود شده است. بهتر است به جای کمال‌گرایی، بر پیشرفت تدریجی و مستمر تمرکز کنید.
  3. چرخه احساس گناه و شرم: این احساسات ممکن است ناشی از چرخه احساس گناه و شرم باشند. وقتی لغزش می‌کنید، احساس گناه می‌کنید و این احساس گناه می‌تواند منجر به افسردگی شود. این چرخه می‌تواند باعث شود که بیشتر در این عادت باقی بمانید.
  4. نیاز به استراحت و تجدید قوا: ممکن است بدنتان و ذهن‌تان نیاز به استراحت و تجدید قوا داشته باشند. اگر حس می‌کنید نیاز دارید که مدتی استراحت کنید و از نو شروع کنید، این می‌تواند بخشی از فرایند بازیابی باشد.
  5. بازنگری و تحلیل لغزش‌ها: به جای اینکه خودتان را سرزنش کنید، بهتر است لغزش‌ها و شکست‌ها را تحلیل کنید و ببینید که چرا و چگونه اتفاق افتاده‌اند. این می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های بهتری برای مقابله با وسوسه‌ها پیدا کنید.
  6. پشتیبانی اجتماعی و حرفه‌ای: اگر احساس می‌کنید نیاز به کمک بیشتری دارید، می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای یا گروه‌های پشتیبانی کمک بگیرید. گفتگو با افرادی که تجربه مشابه دارند می‌تواند بسیار مفید باشد.

نتیجه‌گیری: این احساسات شما طبیعی و قابل فهم هستند. مهم این است که با مهربانی و پذیرش با خودتان برخورد کنید و به یاد داشته باشید که ترک عادات ناخواسته یک فرایند طولانی و پرچالش است. موفقیت شما نه در نداشتن لغزش، بلکه در ادامه دادن به مسیر و یادگیری از هر شکست است.

موفق باشید!


احساس گناهترک خودارضاییخودارضایی
از تحول جنسی تا تحول زندگی! در صفحه ویرگول تحول آنلاین به سوالات کاربران پاسخ میدهیم و مطالب جدیدی را منتشر می کنیم که در سایت اصلی ما نیستند! آدرس سایت تحول آنلاین: Tahavol.online
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید