ویرگول
ورودثبت نام
|طیبه نوروزی|
|طیبه نوروزی|
خواندن ۳ دقیقه·۳ ماه پیش

من حساسم و این خیلی من رو رنج میده...!

من شخصیت حساسی دارم...!
شاید دوست داشته باشید بدونید ته ته فکر یه آدم حساس چی میگذره..
شاید دور و ورتون آدمایی باشن که باهاشون در ارتباط هستید و شخصیت حساسی داشته باشن و از رفتاراشون خسته شده باشید بگید؛ بلاخره ته ذهن این آدم چی میگذره که پقی میزنه زیر گریه نمیشه دو کلام باهاش منطقی حرف زد؟!
چرا انقدر زود زود ناراحت میشه؟
و تهشم که باهاشون حرف میزنید و همه‌چی به اصطلاح اوکی میشه بازهم تو ذهنتون نتونسته باشید معادله پیچیده احساس و رفتار آدمای حساس رو حل کرده باشید.
من خودم به شدت آدم حساسی بودم و جدیدا سعی میکنم بهتر باشم و منطقی‌تر عمل کنم.
همون‌جوری که اطرافیان فرد حساس از رفتارش رنج میبرن به مراتب ده‌برابر، خود فرد حساس از رفتارش رنج می‌بره و دوست نداره شخصیت ضعیفی داشته باشه.
حساس بودن خیلی دردناکه...
خیلی سخته کسی به اندازه تو احساساتش عمیق نباشه و راحت موجب رنجش تو باشه...
خیلی سخته وقتی دلت با همه صافه اما آدما واسه هم دیگه فیلم بازی میکنن...
خیلی سخته ضعیف باشی وقتی دوکلام بخوای منطقی از خودت دفاع کنی از اینکه یکی به احساست حمله کرده بغض لعنتی نزاره از خودت دفاع کنی...
خیلی سخته واقعیت تاریک دنیا رو درک کنی و سعی کنی به جای رنگ سبز زندگی‌بخش، خاکستری خنثی باشی...
اینکه شخصیت حساسی داشته باشی به خیلی چیزا بستگی داره؛ به نوع تربیت، مدل رفتاری خونواده، شخصیت خود فرد که باهاش بدنیا اومده یا ارث برده، سوگ یه عزیز و ...
اما میشه تا یه جایی ترمیمش کرد و منطقی‌تر شد اما خیلی سخته.
آدمای حساس هر کنشی رو که میبینن به اندازه اقیانوس احساسش میکنن و با احساسشون زندگی می‌کنن.
اونا خیلی وقتا عاشق قدرت یه آدم میشن و حتی ممکنه اون فرد رو بت کنن و بپرستن!
به هیچ عنوان دوست ندارن به کسی ظلم کنن و اگر کسی دلشون رو بشکنه از ته دل میشکنن..
اونا حتی شاید به خاطر یه حیوون که مادر نداره بشینن ساعت‌ها گریه کنن چه برسه به اینکه یه رویداد تلخ درون زندگی خودشون اتفاق بیوفته!
آدمای حساس اگه کمال‌گرا باشن نابود میشن!
و اگه بهشون بی‌توجهی بشه پژمرده میشن...
در کل اونا مثل یک گل لطیف و ظریفن حالا چه پسر باشن و چه دختر...
من به شخصه نظرم اینه آدمایی که روحیه‌ی حساسی دارن باید تغییر کنن؛ چون دنیا واقعا منتظر نمیمونه این آدما گریه کنن بعد باهاشون راه بیاد و کمک کنه آدمای حساس پیشرفت کنن...
نه!
دنیا واقعا جای بچه پروهاست...
حد وسط خوبه. آدم باید نه خیلی ظالم باشه و نه خیلی مظلوم و همه باید از نقاط ضعفشون برای پیشرفتشون استفاده کنن.
هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف دارایی ماست و باید از خدا کمک بگیرم تا یاری‌مون کنه بتونیم از هردوتاش استفاده کنیم.
آدمای حساس درسته زود میشکنن و زود به دل میگیرن و شاید زود انگیزشون رو از دست بدن و تو مسیر سعادت درجا بزنن؛ اما تو این نقطه ضعف یه فرصتی هست!
اینکه
این آدمارو خدا خیلی قشنگ میخره...! نور خدا همیشه تو دلای شکسته جمیل‌تر میتابه!


وقتی از همه دل سرد میشی و انقدر قشنگ هق‌هق میکنی وقتی پشت در خونه خدا زانو بزنی و گلایه کنی خدا این نیاز رو میخره و مطمئن باش دست پر بهت تحویل میده.
اگه آدم حساسی هستی از این ظرفیتت استفاده کن برو در خونه خدا باهاش رفیق شو‌.
خدا خیلی از کبر و غرور خوشش نمیاد و معمولا ما آدما جنبه قدرت رو نداریم و هرموقع یه قدرتی میگیریم مغرور میشیم.
اینکه دل نازکی، نشون میده دل رحمی و منیت نداری و خدا خریدار دل توعه...!
وقتی با خدا همنشین بشی عطر خدارو میگیری🌺
تو تشنه‌ی قدرتی...
همنشینت اگه خدا باشه
مقتدر و عزت‌مند میشی🍀





نقاط ضعفاحساسیتوسعه فردیروانشناسیخدا
|طـــَنــین| «اینجا من از افکار و نوع نگاهم به زندگی می‌نویسم شاید تجربیاتم به دردت بخوره»
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید