ویرگول
ورودثبت نام
تربچه توباغچه
تربچه توباغچه
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

تصمیمات جدید من

راستش رو بخواین، اولش قرار بود من هر شب بیام ویرگول و بهتون بگم امروز چیکار کردم، چه درسایی خوندم و اینا. اما بعد از ۲ روز، حس کردم کار منطقی‌ای نیست. یعنی به اون هدفم که درس خوندن بود نزدیک نشدم که حتی دور تر هم شدم. نمیدونم چرا! (ممکنه بپرسین چرا فقط یک روز از برنامه‌ت هست؟ روز دوم با اجازه‌تون پاک شده چون حس کردم واقعا کار سودمندی نبوده. حتی میخواستم روز ۱ و معرفی تربچه‌ای رم پاک کنم که دیدم ۲ ۳ نفرِ جدید لایکش کردن و کامنت گذاشتن و این چیزا. گفتم شاید دوستش داشتین! این شد که پاکش نکردم)

دیگه قرار نیست از کارایی که هر روز می‌کنم بهتون بگم. بلکه قراره کارای جالب‌تری با هم بکنیم. بذارین اول یه داستان براتون بگم از اینکه چیشد این تصمیم رو گرفتم.

من یه تعداد زیادی دوست کنکوری دارم(مثلا بیشتر از ۱۰ تا!). دو از این دوستای من، داشتن با هم درمورد ادبیات خوندن حرف میزدن و قرار شد دوست شماره‌ی یک یه جزوه‌ی کامل ادبیات آماده کنه و برای دوست شماره‌ی دو بفرسته.

این شد که دوست شماره‌ی یک همه‌ش درگیر پیدا کردن جزوه‌ی ادبیات و این چیزا بود. گاها میرفت توی اینترنت و در مورد ریشه‌ی یه کلمه میخوند تا بتونه بهتر اون کلمه رو درک کنه. کلا خیلی با ادبیات انس گرفته بود. یه شب داشت برام کارایی که کرده رو تعریف میکرد و مثال میزد که مثلا اگه تو بدونی فلان کلمه‌ی سخت، از کجا اومده و چیشده که این کلمه معنیش اینه، هیچوقت یادت نمیره اون کلمه معنیش چی بود.

واقعا راست میگفت :) منم تجربه‌ی مشابه داشتم. نمیدونم چند سالتونه اما وقتی بخواین برین کلاس هفتم، یه آزمونی هست که به نام تیزهوشان که ازتون میگیرن و اگه قبول بشین، مدرسه‌تون یکم با بقیه فرق داره. مدرسه‌تون میشه یکی از مدرسه های وابسته به سمپاد(سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان).

تربچه‌ای که الان دارین نوشته‌شو میخونین، توی یکی از همین مدرسه‌ها درس میخونه. توی این مدرسه‌ها، از کلاس هفتم تا نهم، یه سری کتاب اضافه هست به نام "کتاب‌های تکمیلی". همونطور که از اسمشون هم پیداست، برای تکمیل کردن کتاب‌های عادیه.

کتاب ادبیات تکمیلی پایه‌ی نهم
کتاب ادبیات تکمیلی پایه‌ی نهم

اون شب بعد از حرف زدن با دوست شماره‌ی یک، تربچه با خودش فکر کرد که آره دقیقا راست میگه! کتاب تکمیلی ادبیات، همین ها رو گفته. مثلا یه جایی از کتاب تکمیلی ادبیات نوشته:

التزام، به معنیِ «همراه» است و فصل مضارع یا حال التزامی را از آن‌رو چنین نامیده‌اند که با یکی از مفهوم‌های احتمال و تردید، شرط، آرزو، دعا و ... در زمان حال یا آینده «همراه» است.

این واقعا باعث میشه آدم یادش بمونه مضارع التزامی چیه(امیدوارم شما ها هم همیشه یادتون بمونه! D:)

این شد که من با خودم فکر کردم چرا فقط بچه‌های سمپادی(اونایی که توی سمپاد درس میخونن) از این کتاب استفاده کنن؟ چرا همه این موضوعات رو یاد نگیرن؟

پس تصمیم گرفتم هر چند روز یه بار، در مورد یه بخشی از این کتاب باهاتون حرف بزنم. این کتاب داستان‌های جالبی هم داره! خبر ندارین که چه کتاب باحالیه! :))

در آخر اینکه منتظر بخش‌هایی از کتاب‌ ادبیات تکمیلی هفتم/هشتم/نهم باشین. اگه خواستین پی دی اف این کتاب ها رو هم میتونین دانلود کنین.

کتاب ادبیات تکمیلی هفتم

کتاب ادبیات تکمیلی هشتم

کتاب ادبیات تکمیلی نهم


اگه پیشنهاد یا انتقادی داشتین بهم بگین؛ مرسی! 3>

ادبیاتتکمیلیسمپادسمپادیجالب
لطفا اگه من رو بیرون از اینجا میشناسین به روم نیارین! مرسی D:
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید