ویرگول
ورودثبت نام
امید
امید
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

من به خوبیهای کرونا فکر می کنم

تنهایی و خانه نشینی این روزها زمان مناسبیست برای فکر کردن. بیشتر فکر کردن
تنهایی و خانه نشینی این روزها زمان مناسبیست برای فکر کردن. بیشتر فکر کردن

امسال سالی متفاوت است. همه موجودات به سرعت در تکاپو و تغییرند و ما فقط میتوانیم از پنجره تغییر رنگ و شکل شاخه درختان و تاثیر باران بهار بر همه چیز را ببینیم.

شاید سرانه پیامهای عاشقانه، سرانه مطالعه و سرانه تفکرمان به دلیل این خانه نشینی اجباری این روزها افزایش زیادی داشته است. هر سال در این روزها بدون توجه به سالی که گذراندیم و سالی که در پیش رو است گویی به یک برنامه از پیش نوشته شده بر اثر ندایی درونی و غریزی که ناشی از تکرار سالهاست، به خرید و شستشو و برنامه ریزی می پرداختیم. اما امسال روبروی پنجره از قطار اتوماتیک پرسرعت هر ساله پیاده شده ایم و فکر می کنیم.

می خوام کمی در مورد فکرهایی که اینروزها می کنم بنویسم.من معتقدم امور متضاد در عالم به هم تنیده است. فاعل و مفعول، قاهر و مقهور، عاشق و معشوق، بد و خوب در این عالم پیوسته اند. یعنی هر که عاشق دیدیش معشوق دان، اصبحت امیرا و... ، و به ندرت بتوان خوب مطلق یا بد محض یافت.

این همه گیری بسیار بد است چون عزیزانی را از ما گرفت و سختیهای زندگی را برای عده ای سختتر از پیش ساخت اما من فکر می کنم کرونا خوبی هایی هم دارد :

کرونا خوب است چون به یاد ما آورد ما انسانها از آسیا و آمریکا و اروپا و در هر سطح از دستاورد که باشیم در یک چیز مشترکیم و آن ناتوانی در برابر قدرت طبیعت و خداوند است. ناتوانی محض. داستان نمرود را به خاطر بیاورید. کشنده نمرود بزرگ مگسی بود.

در این روزهای قرنطینه بسیار به موسوی و کروبی و رهنورد فکرمی کنم. 10 سال است در خانه چه می کنند؟شنیدم در سالهای اول حتی تلوزیون هم نداشته اند و ما هروز بی تفاوتیم که به خاطر مطالبه همه ما فقط آنها جور می کشند و ما بزرگترین ظلم را به آنها کرده ایم. بی تفاوتی و فراموشی.

کرونا بیشتر از گذشته به ما یاد داد شاید این دیدار آخرین دیدار باشد و این آغوش آخر. اینکه جز مرگ نیروهای دیگری نیز هستند که حاصلشان جدایی و دوری و تنهایست. اینکه دم غنیمت است و لحظه های جمع بودن گرانبهاتر.

شما به چه چیزهای دیگری فکر می کنید. با من در میان بگذارید.




کروناروزنوشتقرنطینه خانگیو.ر.امید
امید هستم. مهندسی در دانشکده ادبیات. تحلیلگری در جهان تحلیل رونده و یکی با ذهن عددی جایی که همه در حال توصیفند. آقای همه چیزدان و عکاس لحظات در کلمات. امید هستم. شاید شما کمی به من نیاز داشته باشید.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید