ویرگول
ورودثبت نام
wacko tech
wacko tech
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

طراحی بازی چیست؟

مقدمه

طراحی بازی زیر مجموعه یک رشته گسترده تر، تحت عنوان توسعه بازی های ویدیویی است و به مجموعه فعالیت های خلاقانه ای اطلاق می شود که در راستای طراحی و گسترش یک بازی با هدف سرگرمی یا آموزش، انجام می شوند. ساخت بازی شامل خلق داستان ها، شخصیت ها، هدف ها، قوانین و چالش هایی است که برهمکنش شخصیت های بازی با یکدیگر و همچنین کاربران با بازی را مشخص می کنند.

طراح بازی کیست؟

یک طراح بازی فرد خلاقی است که به تمامی عناصر بازی جان می بخشد. طراحان بازی در واقع افرادی هستند که در حوزه های نویسندگی، هنر و برنامه نویسی مهارت دارند. تروی در این باره می گوید: "طراحی بازی در واقع یک شغل میان رشته ای است. افرادی در آن موفق هستند که در هر زمینه ای، اندکی دانش داشته باشند". تروی کسی است که بیش از 100 عنوان بازی را در تمامی ژانرها و پلتفرم ها عرضه کرده است. او در ادامه می افزاید: "افراد صرف اینکه بازی های کامپیوتری را بلد هستند و ایده هایی دارند، نمی توانند در این حوزه موفق شوند.

طراحان بازی باید نحوه اجرای ایده های خود در حوزه های مختلف (و گاها متناقض) بازی را بدانند. آن ها همچنین باید با استاندارد های طراحی بازی آشنا باشند. بدانند که چه چیزی را چگونه طراحی کنند و آگاهی کافی در خصوص بهترین زمان برای خلق بخش های مختلف بازی را داشته باشند.

همچنین بازی ساز ها باید بدانند که چرا اقدام به طراحی تک تک المان های بازی کرده اند. هر بازی شامل تعداد مختلفی از سیستم های بازی است که هر کدام ساختار و امکانات مختلفی دارند. تنها در زمانی کاربر می تواند تجربه ای دلچسب از بازی داشته باشد که تمامی این عناصر کاملا با یکدیگر هماهنگ باشند".

چگونه به طراح بازی بهتری تبدیل شویم؟

برای آنکه از یک طراح بازی خوب به یک طراح عالی تبدیل شویم، باید توانمندی های خود را در زمینه های مختلف از جمله زمینه های هنری، بیشتر تقویت کنیم. هنر و مهارت های بصری نه تنها برای ایده پردازی و کار بر روی موضوعات مختلف مهم هستند، بلکه کاربردهای بسیار بیشتری نیز در این مسیر حرفه ای دارند. کوچک ترین مزیت بهره مندی از این مهارت های هنری، زیبایی و کیفیت بالای محصول نهایی است که عرضه خواهید کرد.

کار شما به عنوان یک طراح بازی، بر اساس گستردگی و حوزه تخصصی استودیویی که در آن کار می کنید، تفاوت خواهد کرد. یک طراح بازی ممکن است مسئولیت های زیر را عهده دار شود:

  • توسعه خط داستانی، دیالوگ ها و داستان های پیش زمینه ای کاراکترها
  • توسعه gameplay، قوانین و سیستم امتیازدهی
  • تعیین سطح دشواری
  • ایجاد رابط ها و محیط ها
  • سطح و طراحی جهانی
  • برنامه نویسی/دستورنویسی
  • ویرایش دیجیتال
  • ارائه تصویر
  • آزمایش کردن

این مهارت ها باید در تمامی سطوح تقویت شوند. طراح بازی حرفه ای باتوجه به اینکه به کدام یک از این مهارت ها بیشتر نیاز دارد باید روی آن ها سرمایه گذاری بیشتر و تمرکز بیشتر داشته باشد.


ساخت بازیطراحی بازیبازی سازیتولید بازیصنعت تولید بازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید