ویرگول
ورودثبت نام
wacko tech
wacko tech
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

4 اصل اساسی برای بازی سازی

مقدمه

صنعت بازی با معیارهایی بسیار بزرگتر از معیارهای هالیوود رشد کرده است. مردم زمان و پول زیادی را صرف بازی‌ها می‌کنند. و حتی برای تماشای بازی‌های دیگران پول می‌دهند ( نه فقط بازی بیسبال... بازار رقابتی بازی‌های ویدیویی بسیار زیاد است... و گیج‌کننده!). اما بازی‌سازی در همه جا نیز وجود دارد. اصول طراحی بازی برای تقویت نوآوری در بازی مانند پاداش ها، وفاداری بازیکن، قوانین و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی بازی ها، با اهداف روشن، می‌تواند نتایج را بهبود بخشد. شما می توانید برای طراحی بازی موفق از کتاب‌هایی مانند «Gamestorming» و «The Systems Thinking Playbook» استفاده کنید تا تیم‌تان در زمینه بازی سازی متفاوت با سایر بازی سازها فکر کند و خروجی خلاقانه تری داشته باشید.

اصول طراحی بازی

1. اهداف بازی

استفاده ساده از داستان‌سرایی در پیشبرد یک کار یکی از تکنیک‌های مکانیک بازی است. این امر به جذب شرکت‌کنندگان کمک می‌کند و باعث ایجاد هدف برای حرکت رو‌به‌جلو  می‌شود. نمونه‌ای از این تکنیک را می‌توان در حوزه سلامت یافت.

برنامه تناسب اندام Zombie Run، از قصه‌سرایی برای ایجاد انگیزه در شرکت‌کنندگان استفاده می‌کند. با این کار دنیایی را ایجاد می‌کند که در آن زامبی‌ها آ‌ن‌ها را دنبال می‌کنند. این فعالیت باعث می‌شود شرکت‌کنندگان از یکنواخت‌ دویدن دوری کنند.

2. نشان‌ها

تسلط بر یک مهارت، به ویژه در جامعه‌ای که ارزش آن را درک می‌کند معنی‌دار است. نشان‌ها اغلب برای شناسایی مهارت‌ها و تخصص در یک گروه استفاده می‌شوند و  هنگامی که شرکت کنندگان تعداد معینی از امتیاز را جمع آوری کردند، ممکن است به آن‌ها نشان داده شود. نشان‌ها درواقع نوعی دستاورد مجازی برای شرکت کنندگان است. بر خلاف سیستم رده‌بندی‌ (leaderboard )، که به طور مداوم به‌روز میشود، نشان‌ها به منظور قدردانی از دستاوردهای شخصی بازیکنان اهدا می‌شود و محرکی انگیزشی برای جمع‌آوری و پیشرفت در یک کار یا زمینه‌ای را نمایان می‌سازد.

نشان‌ها بیشتر جنبه تعاملات اجتماعی دارد؛ زیرا ما انسان‌ها اغلب به دنبال شناخت ظاهر (مانند نشان‌‌ها) دستاوردهای خود هستیم. بازی‌سازی این موضوع را درک می‌کند و از این محرک در ابتکارات خود استفاده می‌کند تا از شرکت کنندگان برای ترغیب دیگران به کسب این نشان‌ها حداکثر استفاده را ببرد.

3. امتیاز

اگر نشان‌ها نقاط عطفی در پیشرفت هستند، پس Pointها (امتیاز) راهی برای رسیدن به آن نقاط دیدنی است. امتیازها شواهد ملموس و قابل اندازه‌گیری خوبی هستند.

امتیاز یکی از عنصار مکانیک بازی است که به شرکت کنندگان کمک می‌کند تا پیشرفت خود را کنترل کنند. برای تکمیل فعالیت‌ها، اشتراک‌گذاری یا مشارکت با دیگران، امتیاز دریافت می‌شود. امتیازها درواقع واحد اندازه گیری در گیمیفیکیشن است.

4. چالش‌ها

چالش‌ها به حفظ علاقه و اشتیاق افراد کمک می کند. درست زمانی که شرکت کنندگان احساس کنند که بر همه چیزهایی که باید تسلط داشته باشند، تسلط دارند شروع به کاهش فعالیت می‌کنند، این زمانی است که شما دانش آن‌ها را آزمایش می‌کنید و آن‌ها را به استفاده از این چالش‌ها دعوت می‌کنید. غلبه‌بر چالش‌ها باعث می‌شود افراد احساس کنند به موفقیت دست یافته‌اند.

نگه‌داشتن افراد روی پای خود با چالش‌های استراتژیک، به این معنی است که تلاش مشارکت‌کنندگان فراتر از آن چیزی است که به‌سادگی در اهداف تعیین شده‌ی بازی قرار گرفته‌بود .

همه چیز در مورد مشارکت کاربران است و چالش‌ها، به‌عنوان یکی از عناصر مکانیک بازی، روشی است که روند را کمتر رباتیک می‌کند و افراد را مجبور می‌کند از خلبان خودکار پیاده شوند و در واقع در کاری که انجام می‌دهند مشارکت داشته‌باشند.

بازی سازیطراحی بازیساخت بازیتولید بازیتیم بازی سازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید