وقتی افسرده هستیم یا چیزی ذهنمان را مشغول کرده چگونه در محل کارمان مفید باشیم و بازده کاری خوبی داشته باشیم؟
وقتی به خاطر افسردگی احساس ناراحتی می کنید، ممکن است نخواهید هیچ کاری انجام بدید. اما شما که تصمیم ندارید کارتان را ترک کنید! درسته؟ کلید کار در زمانی که افسرده هستید این است که هنگام درمان افسردگی خود با خودتان مهربان باشید. سعی کنید وظایفتان را کمی ساده تر کنید به شکلی که مدیریت کردنشان راحت تر باشد. شما همچنین با انجام کارهایی مثل استراحت یا تبدیل محیط کارتان به یک محیط محیط شاد و آرام می توانید در محل کارتان هم روی سلامت روان خود کار کنید.
ذهن خود را مشغول کنید! وقتی ذهن شما درگیر همه کارهای مختلفی است که باید در یک روز انجام دهید، انجام کارها سخت تر می شود. برای اینکه بهتر تمرکز کنید، زمانی را به نوشتن یا تایپ یک لیست فیزیکی که شامل فعالیت هایی هست که می خواهید انجام دهید، برای هر روز اختصاص دهید. به این ترتیب، شما سعی نمی کنید همه ی آنها را به یکباره در ذهن خود نگه دارید. این لیست علاوه بر اینکه می تواند به شما کمک کند تا ببینید در یک روز چقدر کار های مختلفی انجام داده اید، به شما انگیزه ادامه دادن هم می دهد.
هنگامی که افسرده هستید، حتی کارهای کوچک نیز می توانند بسیار مهم به نظر برسند. بنابراین، بهتر است سعی کنید وظایفتان را در اجزاء کوچکتر مشاهده کنید تا بتوانید آن ها را در ابعاد کمتر انجام دهید. به جای اینکه فکر کنید "امروز باید 500 ایمیل بفرستم"، فکر کنید "یک ایمیل برای ارسال در پنج دقیقه آینده دارم. پس من می توانم این کار را انجام دهم."
گاهی اوقات، تلاش برای کشف چگونگی شروع یک کار سخت ترین بخش است. به عنوان مثال، شاید نتوانید کلمات مورد نیاز برای شروع یک گزارش را پیدا کنید. نکته کلیدی این است که بالاخره از یک جایی شروع کنید. لازم نیست از «ابتدای ابتدا» شروع کنید. شما فقط باید شروع کنید.
وقتی احساس افسردگی می کنید تسلیم به تعویق انداختن کار می تواند وسوسه انگیز باشد. به عنوان مثال، شما تمایل دارید که حواس خود را پرت کنید، یا تمایل دارید که برخیزید و کار دیگری انجام دهید. با این حال، صرف قول دادن به خودتان که برای مدت زمان مشخصی کار خواهید کرد، می تواند به شما کمک کند تا شروع کنید.
یک سیستم پاداش می تواند به سادگی این باشد که «اگر این کار را انجام دهم، یک فنجان قهوه می گیرم». همچنین می توانید سعی کنید، "اگر این کار را انجام دادم، پنج دقیقه با دوستم صحبت خواهم کرد." فقط در صورتی به خودتان پاداش بدهید که واقعاً آن را انجام دهید.
این یعنی وقتی یه روز فوق العاده دارید سعی کنید تا حد امکان سازنده باشید و کارهای زیادی را انجام دهید. به این ترتیب، روزهایی که حالتان خیلی خوب نیست شاید بتوانید کمی استراحت کنید و آن روز را مرخصی بگیرید. این واضحه که شما هنوز هم باید کار کنید، اما شاید مجبور نباشید خیلی سخت کار کنید.
بخشی از درمان افسردگی این است که سعی کنید خیلی بیشتر فعال باشید. اگر شغل شما جنب و جوش بالاتری نسبت به عملکرد شما داشته باشد، بدیهی است که تمایلی به انجام آن نخواهید داشت. هر زمان که توانستید، خود را مجبور به رفتن کنید، زیرا فعالیت بیشتر و بودن در کنار مردم می تواند به شما کمک کند. اما اگر واقعا دیگر نتوانستید با این شرایط کنار بیاید ، در صورت امکان یک روز را مرخصی استعلاجی بگیرید.
اینکه در محل کار به پروژه ها و مسئولیت های جدید "نه" بگید می تواند سخت باشد. با این حال، اگر شما حس میکنید حجم کاری که باید انجام دهید خیلی زیاد است ممکن است تا حدی به خاطر افسردگی تان باشد، می توانید با آرامش این موضوع را با رئیس خود مطرح کنید، یا با مسئول منابع انسانی خود صحبت کنید. ممکن است برخی از کارفرمایان متوجه این موارد نشوند اما سلامت روان شما ارزش آن را دارد که این موارد را با آن ها در میان بگذارید. بعلاوه، برخی از مدیر ها حتی ممکن است متوجه نشوند که کارهای زیادی را بر عهده شما می گذارند ، حتی در زمان هایی که از نظر ذهنی احساس بهتری دارید.
منبع : https://www.wikihow.com/Be-Productive-at-Work-when-You%27re-Depressed