ویرگول
ورودثبت نام
زهره عسگری
زهره عسگری
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

باید گذاشت در کوزه آبش را خورد

این قصه بر اساس یک داستان واقعی است. خونه ی ما یه خونه قدیمی سازه که صاحبخونه عزیزمون دلش نیومده خرجی براش بکنه، از همین رو تمام شیرآلات خونه ما هر چند وقت یه بار یه اتفاقی براشون می افته و چند روزی هست که شیر حمام گریه اش بند نمیاد و چون حمام عزیز توی اتاق من هست و این صدای خفیف خواب و از من گرفته و البته هدر دادن آب در این خشکسالی از جنایت های بشری محسوب میشه من تصمیم گرفتم که با خدمات آنلاین این مهم رو رفع و رجوع کنم به همین خاطر میخوام از تجربه منحصر بفردم از ۲ محصول ایرانی (بالاخره سال سال تولید ملی هست و البته گزینه دیگری هم نیست) بگم.

از همین رو بنده بر آن شدم که یک اپلیکیشن که گویا استادِکارِ ماست و یکی دیگر هم که چاره کار ماست رو نصب کنم در استادكار هر بار به متخصص ها زنگ ميزنم ميخوان كه عكس اون موضوعي كه توي خونه خراب شده رو بفرستم كه حق دارند و بلا استثناء اين اتفاق در تعامل با همه متخصص ها برام افتاده ولي هيچ قسمت از محصول براش كاري نشده. امكان چت توي اپليكيشن هم كاش داشت كه نخوام به همه زنگ بزنم و شماره ام و داشته باشن. بريم سراغ نظرات و امتيازها كه توي يك ديالوگ باز ميشه و اون كاربر قبلي كه لطف كرده كامنتي و نوشته، من نميتونم بيشتر از ٢ خطش و بخونم چون گزينه اي به اسم بيشتر نداره.

در مورد آچاره هم كه در طول فرايند ثبت سفارش وقتي داريد ثبت نام ميكنيد يا ورود ابتدا ازتون شماره تماس ميگيره و بعد رمز عبور ميخواد كه من چون مدتها پيش ثبت نام كرده بودم و بعد اپ و پاك كرده بودم و يادم نبود این موضوع رو هيچ حسي نداشتم كه چرا داره رمز ميگيره از من. مورد بعدي اينكه سفارشم و زمانش و تنظيم ميكنم و از من ميپرسه: "تا٢ساعت يكي و انتخاب ميكني" يا "اولين متخصصي كه درخواست و قبول كرد برات ميفرستيم" سوال اول : چرا؟ سوال دوم وقتي زمانم كه مرحله قبل تنظيم كردم با دو ساعت شما جور در نمياد و تداخل داره، منه كاربر بايد برم از اول و تمام مراحل و بيام و يادم باشه اين بار اين تداخل زماني و نداشته باشم! در حالي كه يا اپ ميخواد مشتري و از دست بده و يا من و ميبره توي تايمم كه يه زمان جديدي تنظيم كنم.

در آخر فکر کنم شیر حموم که چک چکش تمومی نداره به دست یک استاد کار به روش سنتی درست بشه.

دیزاین!
دیزاین!
آبuxتجربه کاربریطراحی تعاملی
من زهره هستم. یک طراح تجربه کاربری و رابط کاربری که رسالتش در این دنیا اینه که استفاده از محصولات و برای انسان ها راحت تر کنه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید