ویرگول
ورودثبت نام
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
زهره ترقوئی | Zohreh Targhoei
خواندن ۸ دقیقه·۷ ماه پیش

تحلیل محتوای اینستاگرام/ تحقیر مردها

فکر می‌کنم برای کسانی که مقالات مرتبط با زندگی من رو خوندن این کاملا واضح هست که من چقدر از پدرم متنفر بودم و هستم، در حالی که به خودم تلقین می‌کردم که این نفرت فقط از پدرم هست و روی دید من نسبت به مردهای دیگه اثر نداره اما بعدها با تحلیل رفتارهای خودم و خوندن کامنت‌های چند سال گذشته فهمیدم که نفرت عجیبی از اکثریت مردها داشتم طوری که اگر یه جایی توی اینستاگرام پستی مربوط به مهریه می‌دیدم و مردهای بینوا می‌گفتن "آقاجان مهریه انصاف نیست" من شروع می‌کردم به دعوای کامنتی باهاشون و طومار طومار نوشتن در مورد اینکه ما زن‌ها چقدر مورد ظلم واقع شدیم و ضربه می‌خوریم از مردهای کثیف خیانت‌کار و عوضی!!! یا اگر جایی کسی مردها رو به نحوی با بدن و قیافشون تحقیر می‌کرد منم جیگرم خنک می‌شد چون حس می‌کردم حقشون هست باید بچشن که بفهمن ما چقدر سختی کشیدیم، نکته جالب این بود که من مثلا موافق برابری و احترام متقابل بودم ولی توی اون لحظه اصلا متوجه نبودم که این رفتار من نقض بارز عقایدم هست چون احساسات بر منطق سایه می‌اندازه و اکثر ماها حتی حاضر نیستیم معایب رفتاری خودمون رو قبول کنیم بعدها که به ریشه‌یابی وجودی خودم روی آوردم فهمیدم بیشترِ این نفرت نه فقط از پدرم بلکه ترکیبی از محیط زندگیم و قوانین فامیلی و خونوادگی ما بود زندگی توی سیستان بلوچستان، استانی که به شدت مردسالار و متعصب هست که حتی توی دنیای امروز کافه رفتن یک دختر هم بد قلمداد میشه تنفر من از مردها و قوانین سفت و سختشون رو بیشتر می‌کرد و همین باعث شده بود پرده‌ای جلوی چشمم بیوفته که هرگز له شدن مردها رو متوجه نشم و احساس کنم هرچقدر مردها تحقیر بشن باز هم براشون کم هست

قبل از ادامه دادن مقاله‌ام از تمام مردهایی که به عمد یا غیر عمد دلشون رو شکستم عذر می‌خوام با اینکه ممکنه هرگز این مقاله رو نخونن اما من با تمام وجودم متاسفم برای رفتارهای کورکورانه‌ام، معذرت می‌خوام حتی از همون پیج‌های فیک مجازی که سر حق و حقوق زن‌ها باهاشون درگیر می‌شدم و دائما سعی در برنده شدن توی اون دعواهای کامنتی پوچ داشتم!!

تغییر ۱۸۰ درجه عقاید من

تغییر یک عقیده ممکن هست اما آسون نیست و این تغییر هیچوقت توی یک کامنت رخ نمیده از زمانی که اینو فهمیدم دیگه دست از بحث و جدل توی کامنت‌ها برداشتم و سعی کردم جای بهتری برای بیان عقایدم پیدا کنم مثل این صفحه!!

حالا عقیده من چطور تغییر کرد؟ باید بگم از روزی که "بابالنگ‌درازم" وارد زندگیم شد و رفت، بابالنگ‌دراز عزیزم، مهربون‌ترین مرد دنیا، خدا می‌دونه که احترام گذاشتن به یه زن چطور می‌تونه اونو ۱۸۰ درجه تغییر بده درست مثل من، از روزی که معنی ارزش و احترام به زن رو با اون یاد گرفتم فهمیدم زندگی یعنی چی و چقدر خوش شانسم که یه زن هستم، من با اون عاشق زن بودن شدم و اون شد نور چشم من!!! امروز به طرز عجیبی وقتی به مردها نگاه می‌کنم برخلاف ۵ سال پیش که در نگاه اول همشون رو مثل بابام می‌دیدم، هرزه، چشم‌چرون، خسیس، دودوزه باز و در عین حال بچه ننه‌ اما امروز به هر مردی نگاه می‌کنم در نگاه اول بابالنگ‌درازم رو می‌بینم، مهربون، بی‌ریا، بدون نیت بد، یه پسر کوچولوی مظلوم که حقش نیست اینقدر اذیتش کنن🙂

این پیش زمینه‌های ذهنی توی ناخودآگاه همه ما هست و کسی نمی‌تونه بگه نه من این رو ندارم، بلکه شما زمانی متوجه عمق رفتارهاتون میشین که بتونین ناخودآگاهتون رو موشکافی کنین و امیدوارم همه بتونن یک روزی خود واقعیشون رو بشناسین و هر سال خودشون رو تحت بررسی قرار بدن

فضای مجازی و تحقیر مردها

حالا با این نگرش نسبت به مردها وقتی چنین پست‌هایی رو می‌بینم خونم به جوش میاد، بله شکی در این نیست که خانوم‌ها آلت بزرگ و قطور دوست دارن همونطور که مردها سینه‌های تپلی و خوش فرم دوست دارن اما تحقیر به این شکل؟ چطور جرعت می‌کنن؟ چطور به خودشون جسارت چنین گستاخی رو میدن؟ می‌تونین تصور کنین مردهایی که آلتشون مشکل داره با دیدن چنین پست‌هایی چقدر لطمه می‌خورن؟ حالا اگر یه مرد بیاد چنین جوکی در مورد اندام یک زن بسازه دنیا رو روی سرش خراب می‌کنن اما برای مردهای بینوا هیچکس نیست که ازشون دفاع کنه تازه اگر یکی مثل من هم دفاع می‌کنه میگن می‌خواد شوهر پیدا کنه!!! نه من نیازی به شوهر ندارم و منم قبول دارم خیلی از مردها ممکنه بد باشن یا ضربه بزنن اما هرگز ... هرگز اجازه نمیدم کسی به مردها توهین کنه!!!

این مسئله متاسفانه در همه جا به شکل‌های مختلف داره تکرار میشه و درد اینجاست که مردها هیچ نهادی برای دفاع از حقوق خودشون ندارن، هیچ مردی نمی‌تونه بیاد راجع به عادی سازی سایز نرمال آلت تناسلی حرف بزنه در حالی که برای زن‌ها هزاران پست برای عادی سازی ترک‌های پوستی و جوش صورت ساخته میشه اما مردها چی؟ مهم نیست بذار خرد بشن نه؟

فقط یه نگاه به این پست و میزان لایک‌هاش بنداز، اکثر مردهای ایران قدی بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ دارن حتی بازیگران خارجی مثل تام کروز یا آل‌پاچینو هم قدشون ۱۷۰ هست اونوقت دختر ایرانی با قد ۱۵۰ توی توهماتش یه ددی خشن با قد ۱۹۰ می‌سازه و به نظرش هر پسری زیر این سایز دیگه پسر محسوب نمیشه، ببینین من هم پسر قد بلند با دور بازوی فلان و سایز فلان دوست داشتم اینها فانتزی‌های ذهنی دخترا توی سن نوجوونی هستن و پسرها هم دارنش، اونها هم یه دختر با پوست صاف و سینه‌های تپلی و باسن خوشگل دارن توی سرشون اما اینکه شما بیای ازش یه پتک بسازی بزنی توی سر مردها؟ نه متاسفم اینو قبول ندارم مردها هم خیلی چیزها دوست دارن اما نمیان پست بسازن بگن "دختری که سینه بالای ۷۵ نداره کنسله" یا "دختری که سایز باسنش اینقدر نباشه کنسله" یا "پسرا حاضرن با یه دختر چاق باشن ولی با دختری که اندام تپل نداره نباشن" اونوقت دخترا چطور جرعت می‌کنن چنین چیزی بسازن؟ من درک نمی‌کنم

بماند که زمانی که شما عاشق بشی همه اینها بی‌معنی میشه مثلا منی که همیشه دلم یه مرد سیکس پک‌دار و بدون موی زائد روی بدن می‌خواست و از مردهایی که شیکم داشتن متنفر بودم تهش عاشق مردی شدم که نه تنها شیکم داشت بلکه مثل یه گوریل مو روی بدنش داشت و من هربار که نگاهش می‌کردم ته دلم غش می‌رفت براش، اینطوری بودم که ... واااای ببینش شیکم داره قربونش برم، آخه ببین چقدر نازه ببین چقدر گوگولیه تازه دستاش پر از پشمه!!😂 هنوزم باورم نمیشه همون چیزهایی که مسخره می‌کردم در نهایت شدن زیباترین چیزهایی که توی زندگیم دیدم شما وقتی عاشق بشی می‌فهمی که چقدر تمام اینها پوچ هست حتی زشت‌ترین ویژگی‌هاش میشه زیباترین ویژگی‌ برای شما!!!

مردها هیچ دفاعی برای خودشون ندارن، هیچ نهادی نیست که از مردهای مظلوم دفاع کنه این مسئله فقط توی کشور ما نیست حتی توی خارج خیلی شدیدتر هم دیده میشه مثل رابطه بین "جانی وپ و امبر هرد" که امبر هرد کسی بود که جانی دپ رو تحقیر و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد اما اون مرد مظلوم سکوت می‌کرد و امبر هرد توی جامعه تظاهر به قربانی بودن می‌کرد تا جایی که جانی مجبور شد برای اعاده حیثیت شکایت کنه تا مشخص بشه قربانی بوده

و این هم فقط یک بخش دیگه از زجری که مردها می‌کشن درسته که میگن مهریه رو کی داده کی گرفته اما به اون سادگی‌ها هم نیست یه جایی جون می‌کنی که برای زندگیت یه چیزی بسازی و وقتی توی سن ۴۰ سالگی تازه یه خونه یا ماشینی می‌خری یهو حاج خانوم دلش هوای شوهر بهتر می‌کنه یا اصلا به هر دلیلی حتی اگر شوهره مقصر هست ازش جدا میشه و اینطوری پدرش رو در میاره، آدم باید انصاف داشته باشه حتی اگر همسرتون مقصر هست نباید اینو توی روند طلاق و مهریه دخالت بدین و انتقام بگیرین که متاسفانه قوی‌ترین حس زنانه کینه‌توزی و انتقام‌جویی اونهاست!!! افسوس که من همیشه به مردها میگم لطفا مهریه قبول نکنین اگر هم قبول کردین زیر ۵۰ عدد سکه باشه اما کیه که گوش بده

من نمیگم زن‌ها بدن و مردها خوبن، بله مرد بد هم بسیار هست خیلی خیلی هم زیاد هست اما فقط یک درصد فکر کنین یک مرد خوب با دیدن این پست‌های تحقیر آمیز یا قلاده‌ای به اسم مهریه آسیب ببینه آیا این انصافه؟؟

چیزهایی مثل طول آلت تناسلی یا طول قد مردها چیزی نیست که دست خودشون باشه توی سنین نوجوونی و رشد خیلی‌ها که توی خونواده‌های فقیر رشد می‌کنن اصلا فرصت فکر کردن به اینو ندارن که دنبال بزرگ شدن قدشون باشن یا دنبال طول آلتشون باشن و بعد از اون سن هم که کاری از کسی برنمیاد، چرا باید مردها رو تا جایی تحت فشار بذاریم که دائم دنبال بزرگ کردن آلت یا افزایش قدشون باشن؟ اگر مقایسه اندام و بدن برای دخترها و زن‌ها زشت هست پس برای مردها هم باید زشت باشه و شما حق اینو ندارین که یک مرد رو بخاطر چیزی که خودش تقصیری توش نداشته تحقیر کنین، این هم یک بخش از محتوای سمی اینستاگرام و اثرات مخربی که روی مردم می‌ذاره، به امید آگاهی

پست شماره ۸۷ / ۱۵۰۱ کلمه

تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۲

سایت ویرگول

مرداینستاگرامتولید محتوازن ستیزیمرد ستیزی
هیچ مطلبی بی‌هدف نوشته نشده، با خوندن هر مقاله به اعماق ذهن و مغز من سفر می‌کنی و در مسیر شکافت و بررسی احساسات و دغدغه‌هام سهیم می‌شی پس با دقت بخون!!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید