بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور انسانی

سلام دوستان کنکوری من! میدونم مشغول پشت سر گذاشتن سخت ترین روز های زندگیتون هستید اما دوام بیارید که این روز ها هم میگذره .

به عنوان کسی که یکسال پیش توی همین حال و هوا بوده کاملا حالتون رو درک می کنم اما حالا که من پس از مشقت های فراواااااااان این مرحله رو پشت سر گذاشتم می خوام از تجربیاتم براتون بگم

قطعا تا الان به این موضوع فکر کردید که باید کدوم آزمون رو ثبت نام کنید؟


اول از همه بگم که آزمون ها نقش خیلی کمی در موفقیت شما دارند.مهم ترین نکته در انتخاب آزمون اینه که واقع نگر باشید.اگر دانش آموز ضعیفی هستید لازم نیست مثل یک دانش آموز عالی سخت ترین آزمون رو تهیه کنید چون این آزمون سخت نه تنها به شما کمک نمیکنه بلکه روحیه و انگیزه شما را تضعیف و استرس شما رو چندبرابر میکند؛وبرعکس اگر دانش آموز عالی هستید نباید آزمون ساده را انتخاب کنید چون به شما اعتماد به نفس کاذب میده و شما رو از درس خوندن دور میکنه.پس نکته اول اینه که سطح خودتون رو بشناسید و سطح ازمون ها را هم بدونید.

خب حالا درباره ی آزمون ها.اینجانب در طول سه سال دبیرستان همه ی آزمون ها را امتحان کرده و تسلط کافی بر ویژگی همشون دارم:)))برای اینکه به حرفام اعتماد کنید اینو میگم:رتبه من زیر صد منطقه دو و جزو دویست نفر اول کشور بودم.

آزمون قلمچی:اول بریم سراغ پرسروصدا ترین آزمون آزمایشی.خب حقیقتش اینه که من هر بار یادش میفتم صدبار به خودم لعنت می فرستم که چرا گول مشاورم رو خوردم و در موسسه قلمچی ثبت نام کردم.رهاورد آزمون قلمچی برای من فقط نا امیدی بود چون هر بار حسابی درس می خوندم و تست می زدم و با کلی ذوق می رفتم سر جلسه امتحان و به محض مواجهه با سوالات بدنم شروع به لرزش می کرد.سوالات ریاضیش از سطح کنکور بالاتر بود و گاهی حتی سوالات با فرمول های فیزیک یا با راه حل های درس ریاضی رشته ریاضی حل میشد و برای دانش آموز رشته ی انسانی که اطلاعات محدودی از ریاضی داره مناسب نبود.درس فلسفه هم که طراح عزیز کاملا با سلیقه شخصی خودش سوال در میاورد:))))

یه ویژگی منفی دیگه اینکه جناب قلمچی به دانش آموز ها به عنوان ابزار پولسازی نگاه میکنند ، بار ها از طرف موسسه با من تماس گرفته شد که یک متن مصاحبه براشون بنویسم و هرچی توضیح می دادم که من وقت ندارم قبول نمی کردند و در نهایت هم وقتی براشون مصاحبه مختصری فرستادم اون رو تغییر دادند و از قول من برای موسسه و کتاب های کانون تبلیغ کردند درحالی که این خواسته من نبود.

و تنها نکته مثبت آزمون قلمچی این بود که جامعه آماری بالایی داره و حتی گاهی تعداد شرکت کننده های یک آزمون به چهل هزار نفر می رسید.

آزمون گزینه دو:با وجود تبلیغات فراوان مبنی بر اینکه سوالات صد در صد مشابه با کنکور داره،سوالات کاملا در سطح کتاب و متوسط طراحی می شدند اما در درس فلسفه و منطق بسیار فراتر از کتاب.جامعه آماری خیلی پایینی داره (در حد دو سه هزار نفر).اما نکته مثبتش بانک جامع سوالاتش هست که شما با ثبت نام در این آزمون بهشون دسترسی پیدا می کنید ؛این گنجینه،تمام نشدنیه و می تونید هزاران سوال از یک مبحث رو حل کنید تا به تسلط کامل برسید.این آزمون برای کسانی که ضعیف هستند یا سطح متوسط دارند خوبه کسانی که عالی هستند سراغش نرند:)

آزمون ماز:این آزمون قدمت زیادی نداره اما سطح سوالاتش عالی و استاندارده.پاسخنامه ی عالی داره که مطلب رو دوباره توضیح میده و براش مثال میزنه.کاملا مطابق با سوالات کنکوره؛اما عیبش اینه که اولا انلاینه دوما پنجشنبه ها برگزار میشه سوما جامعه آماری بالایی نداره(در رشته انسانی).

واقعا این آزمون رو توصیه می کنم

آزمون گاج:این آزمون هم سوالات خوبی داره که به سطح کنکور نزدیکه .در کل جامعه آماری خوبی داره ولی نسبت به قلمچی کمتره.بودجه بندی آزمون ها خیلی آروم جلو میره و برای کسایی که کندخوان هستند یا نیاز دارند یک مطلب رو بارها بخونند عالیه چون درس ها مدام تکرار میشه.این آزمون رو هم توصیه می کنم بهتون.

آزمون سنجش:من فقط دوتا از آزمون های سنجش رو ثبت نام کردم.سوالات سنجش آسان نبودند اما در قالب سوالات کنکور هم طراحی نشده بودند مثلا در درس اقتصاد هر سال در کنکور 6 یا 7 سوال در قالب مسئله طرح می شوند مابقی سوالات حفظی هستند اما سنجش همه سوالات اقتصاد را مسئله(یا به عبارت دیگه حل کردنی)طرح کرده بود:///سوالات خارق العاده ای نداشت اما چون اغلب دانش آموز ها ثبت نام می کنند برای سنجش و مقایسه خودتون با بقیه داوطلبان مناسبه.

امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه.سال کنکور خودم به کسی نیاز داشتم که این چیزا رو برام شفاف سازی کنه اما کسی رو نیافتم:)))به خاطر همین تصمیم گرفتم این مطالب رو با شما به اشتراک بذارم شاید کمی بهتون کمک کنه.

پ.ن:من برای نوشتن این مطلب از هیچ یک از موسسات ذکر شده امتیازی دریافت نکردم.