خودت باش دختر!

همونطور که از اسم کتاب مشخصه بیشتر فصلای کتاب برا خانم ها مفیده.


این کتاب رو خانم ریچل هالیس نوشتن و یکی از کتاب های پرفروش ایشونه در آمازون و نیویورک تایمز هست درسال2018است.
ریچل هالیس بهمون میگه که از باور کردن دروغ هایی که خودمون میگیم یا بقیه میگن دست برداریم ا تبدیل به همون کسی بشیم که واقعا هستیم،و اینکه فقط خودمون به اینکه چه آدمی میشم مسئولیت داریم.
ریچل تو این کتاب صدها داستان خنده دار غم انگیز،عجیب،خجالت آور رو تعریف میکنه که باعث شده باور خیلی از اقایون و خانم ها تغییر پیدا کنه،و پیشنهاد میکنم این کتاب رو به هر خانم عزیزی که دوست دارید معرفی کنید.
تو این کتاب از تجربیات و درس‌هایی که تو زندگیشون گرفتن رو بدون هیچ سانسوری نوشتن ! برای مثال حتی از اینکه بعد زایمانشون ناخواسته خودشون رو خیس کردن یا اینکه یک زمان اونقدر چاق بودن که از بقیه خجالت می‌کشیدن!
تو این کتاب چی یاد میگیرم؟
•زاویه دیدمون رو نسبت به این زندگی رو تغییر میده
•تکنیک های جدیدی یاد میگیریم
•اعتماد بنفسمون بالا میره
•خودمون رو بی ارزش نمیبینیم
•هدفمند میشیم
•خودباوری رو در خودمون رشد میدیم

این کتاب 20قسمته و مطالعه اش حداکثر ۷ساعت وقتتون رو نمیگیره .

بخش های از کتاب:

ما اغلب از افرادی که اطرافمان را پر کرده‌اند تاثیر می‌پذیریم و شبیه آن‌ها می‌شویم. اگر دوستان شما اهل غیبت و نیش و کنایه هستند، قول می‌دهم که این عادت در شما نیز ریشه می‌دواند و رشد می‌کند. وقتی دنبال یک جمع زنانه می‌گردید، دنبال گروهی باشید که باعث پیشرفت یکدیگر می‌شوند نه به گریه انداختن یکدیگر.
.
اگر بخواهم به خاطر خواندن این کتاب به شما هدیه‌ای بدهم، هدیه‌ام این است که «نه» فقط یک جواب است، امیدوارم هدیه‌ام را بپذیرید.
به عبارت دیگر، اگر نتوانستید از در وارد شوید، از پنجره وارد شوید. اگر پنجره قفل بود از مسیر دودکش استفاده کنید. «نه» به معنای متوقف شدن نیست بلکه به معنای تغییر مسیر به سمت مقصد است.
فکر می‌کنید چرا هر فصل از این کتاب با یکی از دروغ‌هایی که قبلا باور داشتم شروع می‌شود؟ چون می‌خواهم تشویقتان کنم که شما هم به دروغ‌هایی که باور دارید پیش روی همه اعتراف کنید. مشکل اینجاست که تا کسی به آن اشاره نکند، نمی‌فهمیم که آنچه باور داریم دروغ است


فهرست مطالب کتاب
مقدمه
فصل اول: دروغ: چیز دیگری مرا خوشحال خواهد کرد‌
فصل دوم: دروغ: از فردا شروع می‌کنم
فصل سوم: دروغ: من به اندازۀ کافی خوب نیستم
فصل چهارم: دروغ: من از تو بهترم
فصل پنجم: دروغ: دوست داشتن او برای من بس است
فصل ششم: دروغ: «نه» جواب نهایی است
فصل هفتم: دروغ: من در روابط خصوصی با شریک زندگی‌ام خوب عمل نمی‌کنم
فصل هشتم: دروغ: مادر بودن را بلد نیستم
فصل نهم: دروغ: من مادر خوبی نیستم
فصل دهم: دروغ: الان باید خیلی جلوتر از این‌ها می‌بودم
فصل یازدهم: دروغ: بچه‌های مردم خیلی منظم‌تر و مؤدب‌تر هستند
فصل دوازدهم: دروغ: باید خودم را کمی کوچک کنم
فصل سیزدهم: دروغ: می‌خواهم با مت دیِمون ازدواج کنم
فصل چهاردهم: دروغ: من یک نویسندۀ مزخرفم
فصل پانزدهم: دروغ: هرگز نمی‌توانم از این مرحله گذر کنم
فصل شانزدهم: دروغ: نمی‌توانم حقیقت را بگویم
فصل هفدهم: دروغ: وزنم بیانگر شخصیتم است
فصل هجدهم: دروغ: نیاز دارم از هر راه ممکن به بی‌خیالی بزنم
فصل نوزدهم: دروغ: تنها یک راه درست برای زیستن وجود دارد
فصل بیستم: دروغ: من به یک قهرمان نیاز دارم



و در آخر این معرفی مربوط به چالش کتابخوانی طاقچه است که همونطور که قبلاً هم گفتم این چالش کلی تخفیفات داره و خانم ریس ها امیدوارم این کتاب رو بخونید و لذت ببرید!
ادرس کتاب <br/>



شرایط






خانم ریچل و خانواده شون:)
خانم ریچل و خانواده شون:)




18/تیر/1401