برای کنکوری های عزیز
دوست عزیزم سلام.
اگه کنکوری هستی باید چندتا نکته رو رعایت کنی
درست مثل غذا خوردن که اگه رعایت نکنی ممکنه غذا خوب جویده نشه و دل درد بشی ..
مطالعه هم همینه .
هدفت از مطالعه کتاب چیه ؟
پاسخ ها خیلی متفاوته وهرکدوم برای شخص خودش
و تفاوت نظرش با بقیه باارزش و قابل احترام .
اما هدف های نادرست اینهاست که باعث میشه
درست مثل غذای نجویده ،متن به خوبی جانیفته
مطالعه به پرسه عذاب آوری تبدیل بشه .
۱_مطالعه می کنم که پدر و مادر و فک وفامیل بهم افتخار کنند.
ومردم بهم احترام بزارند .
۲_مطالعه میکنم که پولداربشم.
۳_فلان شغل رو داشته باشم .
۴_پوزه فلانی رو به خاک بمالم .
۱_چرا عمرت رو صرف این میکنی که یکی بهت افتخار کنه؟
صدسال بهت افتخار نکنه ،میخواد چی بشه ؟
حالا مثلا بهت افتخار کنه که چی ؟
همون فک و فامیل دوبار بهت افتخار کنند سه بار هم ازت ایراد میگیرند .چرا عمرت رو میزاری پای حرف مردم ؟
۲_کتاب میخونم که پولدار بشم :دوست عزیز به جز کتاب خوندن تو خیلی از رشته های دیگه که مهارتی هست پول وجود داره چرا وقتی دنبال ثروت هستی عمرت رو پای کتاب هدر میدی ؟
۳_کتاب میخونم تا فلان شغل رو داشته باشم .
یعنی کتاب می خونی که دکتر شی .خوب وقتی یه دکتر بی معلومات بشی چه فایده ای داره ؟
۴_کتاب میخونم که پوزه فلانی رو به خاک بمالم .
خوب فلانی رو شکست دادی بعد چی ؟
مثلا اون شکست خورد چه بار علمی به تو اضافه شد ؟
اما اگه هدفت از مطالعه اینهاست :
جای درستی اومدی و کتاب خوندن قطعا برات لذت بخش میشه .
۱_همیشه درباره ی اطرافم کنجکاوم و سوال های زیادی دارم .
۲_کتاب بهم آرامش میده و حس لذت بخشی دارم .
۳_اگه تو کنکور قبولم نشدم مهم نیست خود کتاب بهم امید و انگیزه میده وآرامشم رو بیشتر میکنه.
۴_باکتاب حس خوبی تجربه می کنم.
۵_ازساعت های طولانی مطالعه و تحقیق و پژوهش لذت میبرم .
۶_من عاشق سوالای کنکورم چون به من تفکرو بینش جدید هدیه میده .
۵_هیچ وقت برای نمره درس نخوندم اما از امتحان و حل سوالای امتحان لذت میبرم .
۶_از تحلیل و بررسی یک موضوع حس آرامش دارم .
۷_دلم برای کتاب همیشه تنگ میشه .
۸_تفریحم با کتابه .
۹_باکسی رقابت نمیکنم واحساس صلح و دوستی دارم.
و....
دقیقا جای درستی اومدی .
چون اگه این موارد اهدافت باشه
پول و شغل و...خودشون بهت پیشنهاد میشن قبل از اینکه تو بخوای دنبالشون بری .
ولی اگه پول و شغل هدفت باشن سخت در اشتباهی
چون هیچ وقت مطالب رو اونطور که باید یادشون بگیری نمیگیری و مهم تر از همه هیچ لذتی از دوران جوونی و عمرت نمیبری .
مطلبی دیگر از این انتشارات
میخواهم درس بخوانم اما... (کنکور نوشت ۴)
مطلبی دیگر از این انتشارات
تلاش لذت بخش! (کنکور نوشت ۵)
مطلبی دیگر از این انتشارات
قدرت تحمل تنفر