یک مرداد دیگر هم مرد...

به نام حضرت دوست که هر چه دارم از اوست?

یک مرداد دیگر هم گذشت و دیگر کمتر از یک سوم تابستان را پیش رو داریم!

بهترین روز های عمرم،بدون دغدغه های پیچیده ی زندگی،پر از انرژی جوانی،پر از وقت های آزاد،سرشار از سلامتی این ها همه نعمت های خدا هستند که در دیار باقی از آن پرسش خواهد شد!به راستی چه پاسخی برای سی روز از این لحظات طلایی که دیگر زنده نیستند دارم؟

۱ مطالعه

این ماه در مطالعه دستم به شدت پر است و می توانم از کمیت کتاب هایی که خوانده ام که فقط سه تا از آنها را تنها در یک هفته خوانده ام به خودم افتخار کنم!!

  • نامیرا ۵/۱
  • سینوهه پزشک سلطنتی فرعون ۵/۱۰
  • مغازه خودکشی ۵/۱۶
  • کتابخانه نیمه شب ۵/۱۶
  • دنیای سوفی(صوتی) ۵/۱۷
  • بادبادک باز ۱۹/۵
  • مادر بزرگ سلام رساند و گفت متاسف است ۵/۲۱
  • مردی به نام اوه(صوتی) ۵/۲۲

پ.ن به نظر شما گوش دادن کتاب صوتی از کست باکس مشکل شرعی داره؟چون اون کسی که می خونه راضیه اما حق انتشارات و نویسنده مجهوله!


۲ گلدوزی

از اواسط تیر ماه مانتوی سفیدم را که گلدوزی های ساده ای داشت را برداشته بودم تا گل هایش را با گلدوزی برزیلی برجسته کنم و در مهارت هایم هم تمرینی کنم اما مانتوی بنده ی خدا هفته ها نیمه کاره در گوشه ی اتاق مانده بود تا اینکه سرانجام یک هفته ۵ ساعتی وقت گزاشتم و گل ها را تکمیل کردم.


۳ بینهایت

یک روز که در ویرگول در حال چرخیدن بودم به پستی رسیدم که مسابقه ای با عنوان بینهایت شو را معرفی کرده بود و من هم به عشق جایزه های هیجان انگیزی که در صفحه ی اول بود سریع ثبت نام کردم و مراحل را یکی پس از دیگری تمام کردم و حالا که دوره به پایان رسیده است من از شرکت در آن واقعا راضی ام.

لگوی مسابقه
لگوی مسابقه
  • این دوره به صورت رایگان برای دهه هشتادی هابرگزار می شود و به مباحث انسان شناسی،خداشناسی،معاد و... میپردازد و به بیانی شیوا آنها را توضیح می دهد.
  • هر مرحله چند سوال دارد و با پاسخ به آنها امتیازی کسب می کنید و با رسیدن به حدنساب می توانید جوایز هیجان انگیز آنرا دریافت کنید.در انتهای هر چند مرحله هم آزمونی شفاهی می دهید.



۴ قرآن

تابستان امسال خانوادگی معلم خصوصی برای قراعت قرآن گرفتیم و در بین ما ۴ نفر شاگرد من از همه جلوتر هستم. روزانه یک صفحه قراعت عربی و ترجمه فارسی همان صفحه(ترجمه علی ملکی) را می خوانم.

  • با قراعت مستمر و تمرین مباحث توانستم روان خوانی قرآن را تمام کنم و در ماه جدید وارد مباحث تجوید بشوم.

پ ن.پیشنهاد می کنم حتما برای مطالعه ی ترجمه از ترجمه ی علی ملکی استفاده کنید که بسیار شیوا و قابل فهم معانی را میرساند و ویژگی مثبت دوم آن این است که برای معانی یک صفحه ی کامل اختصاص داده شده و ترجمه و متن اصلی در کنار هم قرار نگرفته است.

جلد قرآن
جلد قرآن
داخل قرآن
داخل قرآن



۵ خونه داری

این تابستان شاید به اندازه ی مادرم و حتی بیشتر از او کار های خانه را انجام دادم و هر روز ظرف هارا شستم،جارو کشیدم و میز هارا دسمال کشیدم و دیگر کار ها را هم هفتگی انجام دادم و صد البته آشپزی هم کردم که چیز جدیدی نبود.

به نظر می رسد نسبت به سنم و هم سن و سالانم وضع بهتری دارم اما ترجیح می دادم به جای این کار ها کار های دیگری که در برنامه ام بود را انجام دهم اما به هر حال این هم دست آوردی است!

اما نکته ی مثبت این است که حین انجام هر کار یک پادکست گوش می دهم و انقدر پادکست گوش دادم که دیگر کم آورده ام?


البته نکات منفی هم کم نداشتم اما همین هم غنیمت است!


به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است...