معرفی کتاب 《قدرت انضباط شخصی》؛ کتابی عاری از هرگونه زردی!

عکس از انتشارات کتاب
عکس از انتشارات کتاب


اواخر سال گذشته با یه نگاه به اهدافی که اوایل سال مشخص کرده بودم و مواردی که عملی‌ شده بودن، متوجه شدم تنها چیزی که بین منِ حال حاضر و منِ مدنظرم فاصله انداخته، همین نداشتن نظم و رعایت نکردن اصول توی انجام امور مهم هستش.

طبق اظهارات دکتر جان سی نورکراس استاد دانشگاه اسکرانتون‌ در پنسیلوانیا، تنها کم‌تر از ۱۰ درصد اهداف تعیین شده در آغاز سال تحقق پیدا می‌کنند.

منظم بودن صرفا توی چیدن کشوی لباس با خط‌کش خلاصه نمیشه! و برای رضایت داشتن از عملکرد روزانمون‌ یه سبک زندگی ضروریه.

کلید واژه‌ 《نظم شخصی》رو سرچ کردم و با ۳عنوان کتاب مختلف روبرو شدم:

۱‌. خودانضباطی‌ در ده‌ روز!

۲. ۳۶۵روز با انضباط شخصی

۳. قدرت انضباط شخصی

عنوان مورد اول به خودی خود من رو از خوندنش فراری داد، چرا؟ چون من از راه حل‌های زودپزی‌ خسته شده بودم و طبیعتا تاثیری هم ازشون‌ نگرفته بودم!

مورد دوم نیاز به یک سال کامل داشت و من می‌خواستم سال جدیدم رو بهتر شروع کنم نه اینکه انقدر کند پیش برم.

و اما دینگ دینگ:

مورد سوم دقیقا همون چیزی بود که دنبالش می‌گشتم و باعث شد دنیل والتر (نویسنده کتاب مذکور) به نویسنده محبوبم تبدیل بشه.

یکم راجب آقای نویسنده بدونیم:

به نقل از کتابراه:
به نقل از کتابراه:


دنیل والتر نویسنده‌ای کانادایی است که در زمینه‌ی افزایش تمرکز و ایجاد عادات قوی در انسان‌ها تحقیقات جامعی انجام داده و ثمره‌ی این تحقیقات دو کتاب بسیار کاربردی در این راستا با نام‌های «قدرت انضباط شخصی» و «غلبه بر اهمال‌کاری» بوده است.

کتاب از ۳بخش اصلی تشکیل شده :

  1. توضیح انضباط شخصی
  2. مزایای داشتن انضباط شخصی
  3. ارائه راه حال‌های علمی و منطقی و عاری از هر گونه زردی و راه‌حل‌های کپسولی یا زودپزی، برای تبدیل شدن به آدمی که این نوع سبک زندگی جزوی از شخصیتش‌ شده.
نظم و انضباط شخصی مانند یک کلید است که دروازه شکوفایی شخصی را باز می‌کند و دریچه‌ای به سوی زندگی‌ که همیشه آرزو می‌کردید می‌گشاید. با استفاده از نظم و انضباط شخصی، یک فرد متوسط می‌تواند فراتر از چیزی باشد که هوش و استعدادش‌ اجازه می‌دهد.

بعد از خوندن کتاب معجزه‌ای رخ نداد و قرار نبود ناگهانی من با چوب جادویی نداشته آقای والتر دگرگون بشم:

موفقیت یک‌شبه به دست نمی‌آید. این‌گونه نیست که اهداف خود را بنویسید و فردا به آن‌ها برسید. برای رسیدن به اهداف نیازمند کار سخت هستید اگر می‌خواهید از مرحله تعیین هدف به مرحله دستیابی به هدف برسید، باید از فرآیند انجام کار هم لذت ببرید.

اگه می‌خواید سحر خیز شدن رو تمرین کنید، هر روز نیم ساعت زودتر از روز قبل بیدار شید، اگر می‌خواید مراقبه و ورزش رو وارد برنامتون کنید با روزی ۵ دقیقه شروع کنید.

با رعایت آهستگی و پیوستگی می‌تونم تا آخر سال به آدم بهتری تبدیل بشم، کسی که اهدافش رو تیک می‌زنه و بهشون می‌‌رسه!

امیدوارم شما هم این کتاب رو بخونید و تاثیرش رو توی زندگی‌تون مشاهده کنید.

لینک خرید این کتاب از سایت طاقچه

امسال تصمیم گرفتم هر فیلمی که می‌بینم و هر کتابی که می‌خونم رو اصطلاحا بریزم روی دایره و اینجا به شما معرفیشون کنم تا با هم از دیدن و خوندنشون لذت ببریم.

همون طور که می‌دونید کامنت‌ها به دلیل آپدیت مداوم، اکثر اوقات می‌تونن از خود پست هم مفیدتر باشن، منتظر کامنت‌هاتون برای تکمیل این پست هستم!

شما چه پیشنهادی برای مطالعه بعدی من در نظر دارید؟ چه تجربیاتی داشتید که برای تقویت نظم شخصی می‌تونه به ما کمک کنه؟

پ‌ن: کتاب‌های ژانر توسعه فردی طاقچه شامل ۵۰ درصد تخفیف شدن، البته این کتاب در بخش بی‌نهایت هم وجود داره.

کانال تلگرامم