اصل Open/Closed
Open/Close Principle (OCP)
هر کلاس باید قابل توسعه باشد ولی تغییر نکند.
ضمانت میکند که کلاس ها قابل ارث بری و استفاده هستند ولی نباید از بیرون قابل تغییر باشند.
به عنوان مثال بدون اینکه لگو را عوض کنیم می توانیم با آن هر چیزی که می خواهیم را توسعه بدهیم!
یعنی کدتان نباید مثل یک دیوار آجری باشد که برای تغییر حتماً باید خراب شود!
مثال
فرض کنید یک کلاس برای محاسبه Damage سربازان مختلف داریم.
همان طور که می بینید با اضافه شدن سربازان جدید به تعداد خط های کدمان اضافه می شود.
به جای اینکه با if , else یا switch نوع کلاس ها را بررسی کنیم می توانیم تعاریف را داخل خود کلاس ها Encapsulate کنیم.
مطلبی دیگر از این انتشارات
معرفی پایگاه حفظ، نشر و دانلود بازیهای ایرانی و بازیهای دوبله به فارسی
مطلبی دیگر از این انتشارات
7 چالش که توسعه دهندگان مستقل بازی های ویدیویی با ان ها روبرو میشوند
مطلبی دیگر از این انتشارات
هفت خان انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی : خان دوم