نامه ایی مثلا سرگشاده به دختره نداشته ام

نامه ایی به دخترم...
سلام دخترم، نمیدونم این نامه رو کی میخونی ولی الان که دارم این نامه رو مینویسم نه تو وجود خارجی داری، و نه مادرت. صرفا یه پدر مجرد و عزب و یالغوز داری.
شاید برات سوال پیش بیاد که وقتی نه مادری هست و نه فرزندی چرا دارم نامه مینویسم؟در جوابش باید بگم همینجوری حس کردم الان نامه بنویسم شاید تو آیندت تاثیر داشته باشه.
خب بگذریم بریم سراغ نامه.

دخترم، من تو دوره ایی دارم زندگی میکنم که میگن صدای خنده دختر رو نباید کسی بشنوه. از همین تریبون جمع و جور و کوچیکم بهت میگم همه این ها الکیه، تو بخند خیلی هم بلند بخند بزار صدای خنده هات قشنگت گوش فلک رو پرکنه. اصلا چه چیزی جذاب تر از خنده های تو؟
دخترکم، در دوره ما، آواز خواندن برای دختران ممنوع است و هردختری آواز بخواند انگار بزرگترین گناه را انجام داده. ولی دختر دلبندم تو به حرف این ها گوش نده، وقتی بزرگ شدی آواز بخوان. اصلا هردوی مان باصدای بلند میزنیم زیر آواز. اصلا بیا یه کاری کنیم، بیا آهنگ جان مریم را دوصداعه باهم بخونیم. فکر میکنم کار خوبی از آب دربیاید.
دخترم، در زمانه ما دختر اگر سنش از یه حدی بگذرد و ازدواج نکند برای او حرف درمی آورند. به همین دلیل من کلی دختر میشناسم که خانواده هایشان ازترس این که دچار این مشکلات نشن به زور دخترشان را شوهر دادند و متاسفانه عواقب بعدی دامن این دختران را گرفته. البته خداروشکر نسل این انسان ها دارد منقرض میشود. ولی دلبندم من به تو قول میدهم تا زمانی که خودت از ته قلبت عاشق نشدی و خودت نخواستی، من به هیچ عنوان تورا وادار به کاری نکنم.شاید بپرسی پس حرف مردم چه؟ در جواب باید بگویم:دخترم، لبخند تو از همه چی در این دنیا برای من مهم تراست.

منتظر این اسبه نباش!!!
منتظر این اسبه نباش!!!


دخترم دنبال یک شخصی با اسب سفید نباش که بیاید و تورا خوشبخت کند، این را یادت باشد هیچ شخصی به غیراز خودت نمیتواند تورا خوشبخت کند.
دخترم نمیخواهم نامه را طولانی کنم، خلاصش میکنم، در زندگی بخند،شادباش، تفریح کن، آواز بخوان، کلاس زبان برو، حتما یک سازموسیقی یادبگیر و کتاب بخوان.
قشنگ ترین دختر دنیا، تمام سعیم را میکنم تا آنجایی که توان دارم فضا را مهیا کنم تا تو بتوانی موفق بشوی، تمام تلاشم را میکنم که جوری بزرگت کنم که نگی ای کاش پسر بودم.
و اما توصیه آخرم، این را بدان اگر یک روزی عاشق شدی و اون شخص هم تورا دوست داشت باتمام وجود برای عشقتون تلاش کن چون عشق واقعی، پاک ترین چیز در این دنیاست.