درباره‌ی معنی زندگی

?روزی مردی نزد ویل دورانت رفت و گفت: قصد دارم خودم را بکشم، مگر آنکه تو بتوانی دلیلی برایم بیاوری که چرا نباید این کار را بکنم! ویل دورانت در آن وقت محدود جواب هایی به او داد و مدتی بعد نامه ای به بیش از صد شخصیت مشهور مثل گاندی، جورج برنارد شاو و..می‌فرستد و از آن ها می پرسد: معنی زندگی چیست؟ نامه ای بسیار خواندنی و قابل تأمل که هفت پرسش اساسی راجع به معنای زندگی را از آنها پرسیده بود. سپس پاسخ های آنها را به همراه دیدگاه خود در این کتاب منتشر کرد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

?درباره معنی زندگی، کتابی است برای تفکر، این کتاب هیچ چیز قطعی و مستقیمی را به شما نمی دهد، بلکه مجموعه ای از آراء و دیدگاه‌ها را ارائه می کند تا خودتان تفکر کنید و به این سوال اساسی و مهم پاسخ دهید، سوالی که قطعاً هر کسی باید جوابی برایش داشته باشد.

کتاب با تعداد زیادی از نظرات متناقض، ذهن شما را به چالش می کشد، تا خودتان به جواب برسید. این کتاب کم حجم ولی پر محتوا شاید مقدمه‌ای باشد برای کتابی که شما از زندگی تان خواهید نوشت، محرکی برای به چالش کشیدن خودتان.?

?این کتاب فلسفی نیاز به بارها خوانده شدن دارد و نباید سرسری آن را خواند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

?جالب ترین نکته در این کتاب برای من این بود که کامل ترین، زیباترین و جامع ترین پاسخ به نامه ویل دورانت، پاسخ یک زندانی محکوم به حبس ابد بود که حتی از مشهورترین نویسندگان و رهبران و دانشمندان هم بهتر و زیباتر و صادقانه پاسخ داده بود.

پاسخ خود ویل دورانت هم به سوالات خودش بی نظیر بود.( جالب این بود که خیلی از انسان های بزرگ جواب هایی از سر بی حوصلگی و نامفهوم داده بودند.)

به راستی معنای زندگی در چیست ؟! در پایان کتاب، من هم به پرسش‌های ویل دورانت پاسخ دادم. ?(پاسخ‌هایم‌ را پاک کردم چون بیش از دو سال از نوشتن آن‌ها می‌گذرد. احتیاج به بازنگری و بازنویسی پاسخ‌هایم دارم. دو سال زمان زیادی برای تغییر است! شاید نوشتم و در ویرایش اضافه کردم!)

?زندگی برای شما چه معنی‌ای دارد؟ و چه چیز باعث می شود ناامید نشوید و ادامه بدهید و....

بخش‌هایی از کتاب.?

?هیچ‌کس حق ندارد، اعتقاد بورزد مگر آنکه شاگردی شک را کرده باشد...

?هدفی بزرگ‌تر داشتن برای کار و زندگی، هدفی عظیم‌تر از خودمان، یکی از راز‌های ارزش و اعتبار بخشیدن به زندگی است.

#مریم_جعفری_تفرشی

? کپی با ذکر منبع✔