چگونه به کتاب کار عمیق عمل کنیم؟

https://virgool.io/p/cwtq7rsvl7hb/edit




خلاصه کتاب کار عمیق ایمان امینی

من برای اجرا وعملی شدن کار عمیق کار های زیر رو انجام میدم.


  1. کست باکس رو از توگوشیم پاک کردم. هر فایل صوتی رو که بخوام از ذره بین دانلود میکنم.
  2. تلگرام رو بعد هربار استفاده لاگ اوت میکنم.
  3. بعد یک روز وشب خسته کننده سراغ تلگرام نمیرم. حتی اگه لازم باشه قبل ورود به خونه گوشی رو خاموشش میکنم. میرم دوش میگیرم ویک نسخه فیزیکی از یک کتاب رو میخونم.(معمولا وقتی از تلگرام این ساعت استفاده میکنم،مغزم میره توحالت اتو پایلت)
  4. برای ساعت 12 ظهر 10 شب واول صبح یک برنامه وروتین ثابت دارم.(مثلا بعد نهار صبحانه شام 5 لغت زبانه)(یا برای 12 ظهر اول نمازه،10 دقیقه استراحت بعد نماز عصره)
  5. در پروفایل تلگرامم اعلام کردم که من تلگرام دیر به دیر میام. اگر کسی کار فوری با من داره زنگ بزنه یا پیامک بده.(نیوپورت میگه بیش از حد در دسترس بودن خوب نیست)
  6. داشتن روتین صبحگاهی خوب برای کار عمیق خیلی مهمه. کال نیوپورت کم وبیش به این موضوع تاکیید کرده.(یک جا اشاره به صبحانه مفصل خوردن یونگ میکنه یک جا دیگه هم از عبارت قدرت ذهنی فوق العاده روال صبحگاهی صحبت میکنه)(علاوه براون میگه که عادت ها اصطکاک موجود در مغز رو به حداقل میرسونن وما رو به کار عمیق نزدیک تر میکنند)
  7. روتین شب هم برای اینکه مغز تجدید قوا بکنه خیلی مهمه. اگه این روتین شب برای استراحت نباشه من کلی روز بعدش خسته ام. واسه همین 11 شب به بعد کار حرام است. کلا دیگه بهش فکر هم نمیکنم. وباعبارت چیز لق کار کار اون شب رو به پایان میبرم. به روتین شب میپردازم وبه هیچ چیز دیگه ای فکر نمیکنم. انجام این روتین شب برای من در حکم مدیتیشنه که باعث میشه من حداقل برای 20 دقیقه از همه دغدغه های ذهنی ام رها باشم.(روتین شب من دوش،کتاب ومسواکه) (کال نیوپورت بهش میگه استراحت باکیفیت)به اضافه اینکه هر چی به اخر شب نزدیک تر میشم قدرت وتوان ذهنی ام کمتر میشه برای همین معمولا از ساعت 9شب تا 10:30 کار سبک تری رو برای خودم میذارم.
  8. برای انجام کار عمیق مثل مطالعه این امر رو باید در جایی انجام بدین خیلی دوست وآشنا نباشه. به قول کال نیوپورت گوشه عزلت بگیرین. چرا که حرف حرف میاره وممکن توجه شما مدام سر دیدن صحبت با آشنا در جایی مثل کتاب خونه شکسته بشه. پس ترجیحا جایی به کار عمیق بپردازین که دوست آشنا کمتر باشه.
  9. یکی دیگه از نکات جالب جناب آقای کال نیوپورت راحت نه گفتنه. اینکه راحت به کار ها نه میگه وهر تسکی رو قبول نمیکنه

10. درس خوندن در یک محیط وفضای جدید میتونه عمق کار وتمرکز ما ر برای کار عمیق بیشتر بکنه.

جملات قابل توجه کار عمیق:

ما بیشتر وقت ها زمانمون رو به صورت خودکار میگذرونیم. خیلی به اینکه چطوری سپریش میکنیم فکر نمیکنیم.
من به صورت متمرکز زندگی میکنم زیرا بهترین حالت زندگی همینه.

توانایی تمرکز مهارتی است که باید اموزش داده بشه.

4 ساعت کار عمیق میزان حداکثر حداکثر توجه ماست. ممکن ما جای دیگه با 3 ساعت هم توجه نصف نیمه بتونیم کار رو پیش ببریم. ولی استفاده از ظرفیت 100 درصدی توجه 4 ساعته.

بی حوصلگی ومنتظر ماندن در کار رو بپذیر. نیرو اراده ما محدوده درست مثل باتری که یک ظرفیتی داره نیرو اراده ماه هم ظرفیتی داره.

ایجاد روتین در زندگی انجام کار عمیق رو راحت تر میکنه.

مدیریت ماهرانه توجه برای داشتن زندگی خوب امری گریز ناپذیر است.

تکرار کار عمیق سخته.کار عمیق روز به روز در حال کم شدنه.

توانایی تغییر سریع ذهن از حالت کم عمق به عمیق راحت بدست نمیاد.