کتاب رویا فروش

گزیده کتاب :

رویافروش برای آنها توضیح داد که همه انسان ها دارای نیروهای شگفت انگیزند ولی غافل از این قدرت ، به رفع نیاز و روزمرگی خو گرفته اند. برایشان شرح داد که چگونه دشمن بزرگ آنها ، انسان ها را در خواب غفلت فرو برده و چگونه ارزش های متعالی را در نظر بسیاری از مردم ، خوار و ذلیل جلوه داده.از دنیایی که از دست رفت ، برایشان سخن گفت و از مفاهیمی همچون عشق ، فداکاری و انسانیت که هرچند اندک اما همچنان قدرتمند در میان اقلیتی قلیل زنده مانده بود.

-----

نظر شخصی من :

من قبلاً نسبت به خوندن کتابهای فانتزی گارد خاصی داشتم ولی وقتی نویسنده این کتاب لطف کردند و کتابشون را بعنوان هدیه برایم ارسال کردند ، گفتم فرصتی به خودم بدم و خوندن این ژانر را شروع کردم ولی عجیب این بود که هرچقدر بیشتر این کتاب رو میخوندم بیشتر غرق این کتاب میشدم جوریکه سه روزه این کتاب را تمام کردم.واقعا بی نظیره این کتاب....

نویسنده اینقدر با قلمش شما را جذب خودش می‌کنه که امکان جدا شدن از کتاب نیست . موضوع جالب هم برای داستان پردازی انتخاب شده ..با خوندن بیشتر و بیشتر شخصیت مرد رویافروش در کتاب ، یاد شخصیت گندالف خاکستری میوفتادم که خیلی مهربون بود.

کتاب درباره مردی هست که به افراد مختلف توضیح میده که دارای نیروهای شگفت انگیز هستند و نباید دچار روزمرگی بشن ..اون با کمک دوستانش در سراسر دنیا میخواد دنیا را از دست یک فرد شیطان صفت نجات بده ..داستان کتاب در این ه اتفاق میوفته و نشان میده که بعد از جنگ جهانی سوم ، کنترل جهان به دست یک گروه خاصی هست.

هدف نویسنده کتاب این هست که بگه حتی در سیاه ترین دوران بشریت ، انسان های هستند که قلب مهربانی دارند و همچون بارقه ای از امید در جامعه بشریت هستند . نقاط قوتی که این کتاب داره ، علاوه بر قلم جذاب ، پیوستگی فصول کتاب ، عدم گزافه گویی ، معما گونه بودن ساختار داستان ، شخصیت پردازی قوی و معنادار بودن مطالب این کتاب هست ؛ این که زشتی ها ساخته دست بشر هست و در قالب اعمال فردی ظهور میکنند و افرادی هستند که جلوی این پستی ها می ایستند.

کتاب : رویافروش جلد یک

نویسنده : سعید فرض پور

انتشارات : نشر روزنه