حجای

باشه آقا اصلا هرچی‌تو بگی ، فقط مهلت بده . اصلا فرض میکنیم که در قانون جمهوری اسلامی ایران ، حجاب آزاد بشه ؛ تا کجا ؟

منظور‌‌من این هست که فقط میتونی روسری‌نزاری ، یا میتونی شلوارک هم بپوشی ؟ یا نه میتونی با دو بجزء لباس هم در ساحل باشی؟ یک جزء ؟ کاملا عریان چی ؟

اگه به کسی بگیم که نمیتونی عریان باشی این به عنوان نقض حقوق بشر حساب نمیشه ؟ الان عُرف میگه نه آقا این حرفا [ عریان بودن ] چیه ؟ عیبه این حرفا و ...

جالبه که بعضی کشورها هم همین رو میگفتن ولی الان رسیدن به ساحل های لختی و کاباره و... ؛ رسیدن به این که با داشتن یه روسری نمیتونی مدرسه بری [ منظورم اصلا فرانسه نیست ! ] ! .

جشن تکلیف دختران در محضر امام
جشن تکلیف دختران در محضر امام
خب از جواب سوال اول طفره نرو ،‌ آیا قبول داری باید قانونی برای پوشش وجود داشته باشه یا نه ؟
  • اگه جوابت بله هست تمامی ادیان الهی تقریبا حجابی مثل اسلام دارن ( به جز یهودیت ) یعنی هم زرتشت ها ، هم مسیحیان ، صالحی ها حجابی مثل ما دارن یعنی همون گردی صورت و انگشتان تا مچ آزاد هست برای پوشش . البته همین یهودیت میگه کل بدن زن نباید دیده بشه .
  • اگر نمیخوای قانون بر اساس ادیان الهی باشه پس باید قانون بر اساس ادیان غیر الهی یا بر اساس تجربه و عرف باشه .
  • ( کمی سخته تحمل کن )؛ ادیان غیر الهی ، همان طور که از اسمش پیداست . ابتدا " اله " را از لحاظ وجودی قبول دارد . چون در پی نفی آن است . یعنی میگوید ادیان الهی وجود دارد من هم‌غیر الهی آن هستم . در حالی که" آن اله " ، همان شخصی که معتقد به ادیان غیر اللّهی است را آفریده و همان تفکر و عقلش را ‌. خب کدام بالاتر است ؟
  • تجربه شخصی و عرف هم متغیره ، از اون جایی که پوشش در دنیا رو به زوال رفته ، ما هم بدلیل همین عرف جهانی و وسایل ارتباطی ، همسو با دنیا میشیم . خب به به چقدر خوب که با دنیا پیش میریم ‌! در ثانی این که تجربه شخصی و عرف ، توسط هژمونی داره هدایت میشه . همین گوشی که من‌دارم باهاش تایپ میکنم‌. همین گوشی که تو داری از روش میخونی . همین برنامه نویسی سایت و ... توسط کسی ساخته شده که نه‌با فرهنگ من سازگاره نه با عقایدت . یعنی ۱۴۰۰ سال پیش نیست بگی که عرف یونان تاثیر گذار بر عرف آمریکای جنوبی نیست و بالعکس .
  • حالا اگر جوابت نه هست خب پس اگه فردا روزی زنت خواست لخت بره بیرون یا خودش رو مثل یهودیا بپیچه حق دخالت در این موضوع رو نداری .

برداشتن حجابی که شما میگی برادر من ، ماها تا آخرش رو میبینیم و میدونیم تهش چیه . البته در همین مدت هم ذره ای از این آثار و برکات بی حجابی اختیاری هم دیدیم . (در اجتماعات ۲۰۰ نفریتون ، ۱۹۹ مورد تجاوز گزارش میشه )

" بخشی از مناظره من با خانواده خوبم "

اما همه این حرف ها بکنار . خواهر من ، چرا یه مرد باید بیاد و ازتون دفاع کنه که حجابت رو برداری ؟

حالا یه سوال دیگه . چرا یه مرد یا خانم بهت میگه حجابت رو حفظ کن ؟

دوست دارم به این دو تا سوال خوب فکر کنی . تمامی‌احتمالات هم‌ بررسی کن .

یا علی