با چه زبانی برنامه نویسی رو شروع کنم

شاید برای خیلی ها سوال باشه که با چه زبانی برنامه نویسی رو شروع کنم پس تا اخر مطلب با من باشید






زبان های برنامه نویسی در کل به سه دسته تقسیم میشن

۱- برنامه نویسی اندروید

با زبان های جاوا و جاوا اسکریپت و کاتلین و... میشه برنامه نویسی اندروید کرد

قبلا یه پست درباره ی همین موضوع گذاشته بودم می تونید نگاهش کنید



۲_ برنامه نویسی دسکتاپ

برنامه ی دسکتاپی رو میشه با c# و ++c ساخت

این نوع برنامه ها فقط برای لپتاپ ها و کامپوتر ها هستند

پیشنهاد من c# چون جدید تر و به روز تر هستش

3- برنامه نویسی تحت وب

با این مدل برنامه نویسی میشه وب سایت ساخت !!

برنامه نویسی تحت وب به دو دسته تقسیم میشه

Back end

Front end

بک اند بیشتر برای وصل کردن وبسایت به سرور به کار میره

و فرانت اند برای طراحی و مطالب سایت به کار میره

اگه می خواید برنامه نویس بک اند بشید باید فریم ورک lavarel که با زبان php کار می کنه رو یاد بگیرید همچنین بهتره sql رو هم بلد باشید

اگه می خواید برنامه نویس فرانت اند شوید باید html5 , css و جاوا ایکریپت رو یاد بگیرید


در نهایت پیشنهاد من اینه در ابتدا برنامه نویس فرانت اند شوید و بعدا برید سراغ بک اند و اندروید و دسکتاپ دلیلش اینکه فرانت اند راحتر و هیجان انگیز تر از بقیه مدل های برنامه نویسی است




موفق باشید