15 روز در پروکسیما: مهمان پنجره نگاه من باشید!

اینجانب امیرحسین پوررضازاده دراین لحظه بسیار خوشحال، شاد و خندان است. 9 تلاشگر، مصمم و نیمه حرفه‌ای موفق به قبولی در آزمون اسپرینت دوم شده‌اند. این موفقیت یعنی باز هم درکنار هم به سراغ اسپرینت سوم خواهیم رفت.

جمع 9 نفره ما پایدار مانده است.

در این متن از حال هوای بعد از اعلام نتایج و پلن های خودم درآینده خواهم نوشت برای اینکه یک پل ارتباطی منطقی برقرار شود گریزی به گذشته خود در کارآموزش هم خواهم زد.

خواندن را ادامه دهید تا از حال و هوای کارآموزش زمستان 1400 از پنجره نگاه من برای شما تداعی شود.

بازیابی گذشته؛ یادم نرود کجا بوده‌ام

از روزهای ابتدایی کارآموزش یک جای کار می‌لنگید! قطعه گم شده من شناخت و هم مسیر شدن برای نیاز کاربر بوده است. در روزهای گذشته تلاش من برای درست و روان نویسی و درک هدف کاربر تا همین الان ادامه دارد. سابقا از موارد نگارشی و درست نویسی فراری بودم. اما کارآموزش آرام آرام من را با زبان فارسی آشتی داده است!
در طول 15روز گذشته در پروکسیما سیر پیشرفت من بسیار کند بوده است. این مورد کمی ناراحتم می‌کند چرا که برای پیروزی در رقابت با خود باید هر روز از دیروز بهتر باشید. اما بی انصافی است که بگویم هیچ پیشرفتی نداشته‌ام.

حال و هوای این ساعت من

خوشحالم یعنی بسیار خوشحالم به دلایلی مثل قبولی همه بچه های تیم و باز هم کنار هم بودن. درحال حاظر با یک سردرد بسیار شدید درحال نگارش اولین محتوای اسپرینت سوم هستم. تحمل درد دقیقا لب مغزتان به همراه حفظ و افزایش کیفیت محتوا چالش سختی بنظر می‌آید نه؟ اما خوب باید انجام دهم وگرنه اگر در اسپرینت سوم زیر نمره 80 را قبول کنم باید از تیم خودم خداحافظی کنم.

نکته جالب توجه در کارآموزش اتحاد و کمک رسانی بچه‌ها به هم دیگر است. با اینکه درکنار هم نیستیم اما به صورت دورکاری صمیمیت جاری شده است.

صمیمیت و مهربانی مرز ندارد! فضای مجازی یا حقیقی، جریان مهربانی جاری می‌شود.

بیلبورد آینده من در کارآموزش

دراین قسمت به دو هم تیمی خود یعنی جناب آقای پدرام پورامامعلی و سرکار خانوم عاطفه رضازاده تبریک می‌گویم. این دو همکار من موفق به کسب رتبه 1 اسپرینت دوم شده‌اند. قطعا ازهمین متن اعلام می‌کنم که جایی برای من در کنار خودتان درنظر بگیرید چون پلن آینده کسب بالاترین نمره خواهد بود. این فرد تصمیم دارد در آینده پروکسیما کمر همت خود را بسته تا بهترین استاندارد‌های ممکن در متن را رعایت کند.

دراین راه چند نکته را باید رعایت کنم این نکات اعم از:

درک هدف کاربر به شکلی که در ذهن خود بگوید این محتوا انگار برای من نوشته شده!

استفاده از ابزار های کمکی مثل ویراستار یا پاک‌نویس

رعایت استاندارد های نگارشی و درست نویسی و همچنین بالابردن خوانایی متن

مدیریت سردرد به کمک ماساژ سر یا مدیتیشن صبحگاهی و استفاده از نرم افزار های فیلتر نورآبی مانیتور و کنترل کنده نور.

تشکرنامه من در 15 روز گذشته

اول از همه از منتور دل‌سوز در عین حال سخت‌گیر یعنی خانوم زهره ابوالقاسم تشکر میکنم. نکته برجسته منتورینگ ایشون بدون سانسور گفتن چالش ها و مشکلات گذشته خود است. این فرد در نقاب سخت گیری سعی دارد شما را به بهترین شکل رشد دهد.

دوم از فرزاد آزادی شیطون کارآموزش و جوش دهنده رابطه بین بچه‌های کارآموزش که پارتنر من در کارآموزش هم هست تشکر می‌کنم.

تمام 7 نفر باقی مانده که تک به تک جایز نوشته شدن اسم در این صفحه هستن اعم از:

مهرناز اکبرپور یک روانشناس خوش‌ذوق و مهربان و خلاق و درگیر امتحان

فاطمه طالبی یک فرد خوشحال و شاد و خندان و یک داستان سرای عالی

الناز حسن‌نیا یک هم تیمی صبور و کنجکاو از آن شنونده‌های خوب و عاشق گل و گیاه

مهدیه نجفی یک بااعتماد به نفس استرسی یعنی یک دائم استرس + یک دنیا کنجکاوی و شمع نویسندگی پر نور

زینب میثمی یک شاد و خندان و البته با انگیزه و مصمم در نوشتن و تمرین

فرزاد آزادی عاشق ته کلاس اما برعکس ته کلاس نشین‌ها با استعداد و خوش نویس

با دو ساکن دیگر سیاره پروکسیما هم که قبلا آشنا شده‌اید.

عاطفه رضازاده یک کم صحبت اما با استعداد، یک نویسنده قهار

پدرام پورامامعلی یک جدی با لحن رسمی و دوستانه و یک روان و خوش نویس محتوا

درپایان تشکرنامه از خودم تشکر می‌کنم یک سرسخت و تلاش‌گر در راستای بهتر نویسی درقسمت بعدی درباره پرروکسیما خواهم نوشت.

درانتها از تیم وبسیما و پروکسیما تشکر می‌کنم

راستش اوایل کارآموزش فکر می‌کردم که وارد یک دوره آموزشی محتوا شده ام که مقداری چالش دارد. اما این روزها با گذشت 15 روز متوجه شده ام که وارد یک دوره ساخت نویسند فضای وب شده‌ام. یک دوره آموزشی که تنها تربیت نویسنده نمی‌کند بلکه یک مسیر برای رشد و تعالی در تولید محتوا است. یک فرهنگ برای آینده فضای تولید محتوا در وب است. حتما این فرهنگ سیمای وب فارسی را تغییر خواهد داد.

همچنان دفتر پروکسیما کارآموزش به سبک وبسیما باز است

امیدوارم اسامی نام برده در قسمت تشکرنامه با حمایت تیم وبسیما و پروکسیما تبدیل به یک تیم شود. به قول خانوم ابوالقاسم کارآموزش زمستانه 1400 خاص شده است و امیدوارم که نتایج و خروجی خاص هم رقم بخورد.

دراین یادداشت کوتاه سعی شد حال و هوای کارآموزش از نگاه امیرحسین پوررضازاده برای شما تداعی شود. حتی اگر حذف شوم آنقدر این مسیر جذاب است که دوباره در بهار ثبت نام خواهم کرد. در قسمت کامنت ها نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر شدن محتوا و سبک نگارش من بیان کنید. اگر هم سوالی راجب کارآموزش پروکسیما دارید با کمال میل از طرف من جواب خواهید گرفت.