چه زبون برنامه‌نویسی برای شروع یادگیری خوبه؟


سلام دوستان

امیدوارم حالتون خوب بشه. راستش یکی از سوالات خیلی تکراری اینه که برای شروع برنامه‌نویسی چه زبانی رو شروع کنیم؟ و بعضی از افراد شاید تو انتخاب یه زبان دچار سردگمی شده باشند که بالاخره کدوم زبان برنامه‌نویسی رو یاد بگیرن.

من هم تصمیم گرفتم به نوبه‌ی خودم درباره این موضوع، یه مقاله‌ای رو بنویسم. اما نمیخوام مثل خیلی از مقالات تکراری که یه لیست طولانی از زبان‌ها رو به همراه مزایا و معایبشون معرفی می‌کنند، بیام یه مقاله طولانی بنویسم و به طور مفصل پاسخ بدم.

از این رو قصد دارم خیلی سریع به این سوال پاسخ بدم...

چه زبانی برای شروع برنامه‌نویسی مناسبه؟

جواب من: هر زبانی شد!

بله هر زبانی شد! شاید با این حرف من مخالف باشین، اما انتخاب یه زبان برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی اونقدرها هم نیاز به موشکافی و وسواس نداره فقط کافیه هر زبانی که شد رو انتخاب کنید و شروع به یادگیری اون کنید. مهم اینه که شما منطق برنامه‌نویسی رو یاد بگیرین و می‌تونم بگم که تقریبا تمام زبان‌های برنامه‌نویسی تقریبا هسته‌شون از یه سری مفاهیم مشترک تشکیل شده و فقط سینتکس و یه سری ویژگی‌هاشون متفاوته!

به همین خاطر من اخیرا یه مقاله‌ای رو توی وبسایت شخصی‌ام منتشر کردم با عنوان با کدام زبان برنامه‌نویسی شروع کنم اگه مایل باشین می‌تونید از طریق لینک مربوطه این مقاله رو مطالعه کنید.