دکتر ؟! مهندس؟!


من خیلی اهل لقب دادن به آدما نیستم

دکتر ، مهندس ، پروفسور ، رئیس ، ...

مثلا چون دوستم یا عموم دکترن حتما با لقب دکتر صداشون نمی کنم

یا چون استادای دانشگاهم اکثرشون دکترا داشتن اینجوری نبود که بخوام حتما با لقب دکتر صداشون کنم

به نظر من یجوریه

حس صمیمیتو از بین میبره

من دوست دارم آدمارو با صفات خوبشون صدا بزنم

خانم پر انرژی :)

آقای خوش پوش :)

خانم مهربون :)

آقای ...

پیام دکترای سلولی مولکولی به بنده :)
پیام دکترای سلولی مولکولی به بنده :)


یه روز شدیدا نیاز به راهنمایی یک شخصی که دکترای سلولی مولکولی داشت داشتم

و با هزار زحمت تونستم آدرس اینستاگرامشونو پیدا کنم

رفتم دایرکت دادم که سلام استاد خوب هستید

من فلانی هستم و برای فلان موضوع نیاز به راهنمایی شما دارم

اولین جمله ای که نوشت این بود که

سلام

من دکتر ... هستم

لطفا تو واتساپ بهم پیام بدید

که بعد ازینکه تو واتساپ پیام دادم هم اولین چیزی که اصرار داشتن من توجه کنم بهش ، این بود که اگه یادت باشه من دکتر هستم و دوتا لیسانس و فوق لیسانس دارم!!!



پیام دکتر مغز و اعصاب به بنده :)
پیام دکتر مغز و اعصاب به بنده :)



خب ازونطرف هم دوستی دارم که پزشک مغز و اعصاب هست و بسیار باسواده

ازینکه ما بهش لقب دکتر بدیم خوشش نمیاد وترجیح میده باانسانها احساس صمیمیت و همدلی داشته باشه

حتی میگه دوست ندارم بیمارام بمن لقب دکتر بدن!

میگه من صرفا علمی دارم که میتونم به انسانها کمک کنم حالشون بهتر شه و باهم مسیر بهبودیشونو پیش میبریم

توصیه از منه و عمل کردن به توصیه ها از خودشونه

پس اگر عمل اونها نباشه توصیه های من صرفا حرف وتوصیه ست !


شما نظرتون چیه؟

دوست دارید چجوری صدا کنید آدمارو؟

و متقابلا آدما چجوری صداتون کنن؟