پریود


دوازده سالم بود ک پریود شدم

برام عجیب بود شنیده بودم ولی چون تجربه اش نکرده بودن برام عجیب و کمی ترسناک بود

نمیدونستم باید چیکار کنم

یه خواهر از خودم بزرگتر داشتم ولی هیچوقت نوار یا پارچه ای نمیدیدم

بخاطر همین نمیدونستم باید چیکار کنم تا اینکه اون روز میخواستم برم مدرسه یه پارچه گذاشتم و رفتم بعدش ک اومدم به آبجیم گفتم و خیلی مهربون ازم پرسید چیزی شده و کسی اذیتت کرده

گفتم نه

گفت پس پریود شدی

خیلی برام توضیح داد

انقد با حوصله توضیح داد و بعدش برام نوار خرید و استفاده اشو یادم داد

الان ۶ سال رد میشه و من ۱۷ سالمه تفاوت سنی من و خواهرم زیاده اما خیلی باهم صمیمی هستیم

الان تو خونه ما دو تا داداش دارم از خودم بزرگترن .ما خیلی راحت در مورد پریود حرف می‌زنیم

حتی گاهی وقتا ک پریود میشم داداشم میگه چی میخوری چی لازم داری کمکت کنم و تو کارای خونه کمک میکنن

من خیلی هارو دیدم و شنیدم ازشون ک زشته مرد یا پدر و برادر شون نوار بهداشتی ببینن و یا بفهمن ک پریود شدی

خیل سخته مخصوصا بحث نوار خریدن و پلاستیک مشکی

آزار دهنده است واقعا

پریود یه روند کاملا طبیعی هست

هیچ چیز بدی نیست ، بیاین باهاش کنار بیایم

کسانی ک تو خونه یا فامیل دختر در سن بلوغ دارن بهتره باهاشون صحبت بسه تا تجربه تلخی نداشته باشن تا بهتر در مورد سلامتی و بهداشت فردی بدونن

مردان و پسران هم اینو بدونید که نباید مسخره کنید

نباید دختری ک تو خیابون داره با لحن دستوری با گوشی حرف میزنه بگید پریود مغذی شده

ما باید رفیق هم باشیم باید این کلمه جنس مخالف رو کنار بذاریم این محدودیت های مزخرف و پوچ رو از بین ببریم

و اینو بدونیم زنان و دختران ما معرف آبروی ما نیستند

با احترام

رها وحید