انجمن مردگان

#انجمن_مردگان

کوه درسیال ذهن من خاک شد

پیرنگ محیط م باد شد،

صادق هدایت بیخبر از مرگ خود گفت؛چه روز آرامی!،

و من هیچ ندیدم!هر چه بود در خلاء بود،


ابتهاج بی توجه به حضور گفت؛

درین سرای بی کسی، کسی به در نمی‌زند

به دشتِ پُرملال ما پرنده پَر نمی‌زند!،

ومن هیچ دری ندیدم

هرچه بود خلاء بود،.

میان بودن یا نبودن

زنده یا مرده بودن گفتم؛

این سرسرا که در نگاه تان میزند موج

در کدامین بلاد خفته است؟

هیچ یک هیچ نگفتند!،


مارکس گفت؛

 از هرکس به اندازه توانایی‌اش، به هرکس به اندازه نیازش، در همین اثر به کار رفته‌است.

فریاد برآوردم کدااااااامین اثر؟؟؟؟مگر درخلاء نیازی هم هست؟

وقتی که صدای نفس زدن هم شنیده نمیشود،.


سهراب سپهری گفت؛

من نمی دانم که چرا می گویند : اسب حیوان نجیبی است کبوتر زیباست

و چرا در قفس هیچ کسی کرکس نیست،.

خشمم را فرو بردم و گفتم؛دیگر درقفس ها انسان هم هست!.


فروغ گفت؛

دیگر بما كه سوخته ایم از شرار عشق،

نام گناهكاره رسوا! نداده بود.

بگذار تا به طعنه بگویند مردمان،

در گوش هم حكایت عشق مدام! ما،

گفتم:


آری سوخته ایم

اما نه از شرار عشق،

نام گناهكاره برما نهاده اند

زآنکه هنوز هم در حنجرهامان‌ فریاد هست،

طعنه مردمان که باد هواست!

با سکوت مکرر خدا چه کنیم؟؟!،..

#شاهرخ_خیرخواه۱۴۰۲_۸_۱۸