دلم برای خودِ خودم تنگ‌ شده است

#دلم_تنگ_شده_است


ﺩﻟﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩِ خودم

چه بسیارﺗﻨﮓ ﺷﺪﻩ است،


ﮐاش

دروازه دیروزباز بود!

کاش

قفس عاشق پروازبود،


من ازقفس منیتم عروج میکردم

می رفتم به پاکی قبل ازبلوغم

می رسیدم برسرتکبیرت الاحرام نمازصبح


وبعد مثل آنوقتها

که دعاهایم پایان نداشت

برسرسجده خوابم میبردو

خواب خدارامیدیدم،


دلم برای خودم که درشالیزارها

گریه پنهانی میکردم تنگ شده است،

وچقدر دیرخودم راپیدا میکردم

وصدای همهمه گنجشک هابرسرایوان خانوم‌ بزرگ

وحتی درخت انجیرپیرش_که هنوزهم میوهایش شیرین است_


دلم برای خریدن آب آلبالو توی

لیوان بلوری ویخ های غوطه ورش تنگ شده است،


ﮐﺎﺵ

چشمانم رابازکنم و

پنجره خانه روستایی خانوم بزرگ

روبه نگاهم گشوده بشود


ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﯼ

یاکه ماهی

یاکه سالی

یابرای همیشه

محوتماشای شیردوشیدن مادربزرگ‌ ازگاوقهوه ای ش بشوم،


ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﮑﯽ اکنون

همه تصاویرمات هستند

حتی خنده مستانه زیبارویی که دنیارا سبک گرفته است!

حتی ازدحام‌ مومنان درعشای ربانی

حتی صف بی پایان نمازجمعه ها

حتی روزه گرفتن خاخام ها!


همه ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻢ سنگینی میکند


ته دلم پُر است


یک عروج کافی ست که مرابه دروازه ملکوت ببرد



جای تعارف نیست

نقد بهشت وهورنیست


روحم هوای پروازکرده است

ﺟﺎنمﺳﺮدشده است



چون سپیداری شده ام عاشق تبر.....

#شاهرخ_خيرخواه