شاهرخ خیرخواه

#من_شاعرنیستم

من نویسنده م ام و دغدغه ام یاس و سوسن نیست!

قهرمانان من نیز

نام شان شیرین و فرهاد نیست!،

چیزی به من الهام نمیشود،

آنچه مینویسم را

یا که خوانده ام یا که خواهم خواند،

دغدغه ام شلیک گلوله بر مغز کودکی در کجاآباد است!

دغدغه ام سیاست است

فقر است

درد است

وازدحام مزدوران در حیاط خلوت کیان م،

دغدغه ام ایران است

وجهانی که در آن نفس میکشم،


با من از گلاب گیری کاشان حرف نزن

کیف این حال ناب ارزانی دل شاعرانه تو باد،

کیف یک غزل در سکوت شبانه ات

کیف بوسه ها را بردار و با اهل ش به سرسرا ببر!

نه نه ،من دشمن شعر و شاعری نیستم‌

فقط من شاعر نیستم!،

برای من ،نه برای هر نویسنده ای در هر بلاد

هیچ چیزی نمی آید فی البداهه در تفکرش!

میخواند می نویسد ازآنچه باور دارد،


شاعرگی در ایام ما

که مه جهالت جهان را بلعیده

مثل بخواب زدنِ خود در بیداری ست!!

اینکه یکی بگوید ؛من نمی فهمم سیاست چیست!

همانند کبکی ست که سر به زیر برف فرو برده،


من نویسنده ام ای جان بردار

با من دعوی اخلاق نکن!

خرده ابیاتت را فریاد نکش!

کجا بازی کلمات و ردیف واژها نامش هنراست!!،

من نویسنده ای کوچک در این دنیای بزرگم

برای تشریح آنچه که باید باشدو نیست!

مجال ستودن گل و شبدر با من نیست

عمر من

شاید همین ثانیه ای باشد که خواهد مُرد،


با من از شاخه نبات و ابیات موزون حرف نزن...

#شاهرخ_خيرخواه۱۴۰۱_۵_۲۰ ??♥️?