شیطان در تو حلول کرده آیا؟!


گفت :شیطان در تو‌حلول کرده!


گفتم :گفتم کاش انسان وجود نداشت!گفت تو خود شیطانی!

شاخه گل رز آبی را گرفتم و گذاشتم روی داشبورد.پول را که میدادم دستهایش سرد بود و زمخت و پینه بسته!


دستهایش یک سالخورده ی رنج دیده بود!


گفتم:کاش هر انسانی قابلیت تولید مثل نداشت!


گفت :دلت خانه ی شیطان است!پناه ببر به خدای رحمان!


دست گچ گرفته اش را وبال گردن نحیفش کرده بود و زل زده بود به شیشه ی ماشین.قدش نمی رسید روی پنجه ی کوچکش بلند شد و آب پاشید به شیشه!


هرآنکه دندان دهد نان دهد؟


گفت:خدا را در پس کدام ایسم گم کرده ای!؟


ایمانت را پای کدام ایدئولوژی بالا آوردی!؟


بهشت و جهنمت را پای کدام مدینه ی فاضله حرام کردی!؟


در اعماق کدام افکار غرق شدی که راه فراری نداری!؟



آوار جنگ روی سرش خراب شده بود.با دستهای کبودش سنگ و کلوخها را پس میزد.دنبال آغوش مادرش میگشت!


گفتم:دنیا را آب برده و او را خواب!!!


گفت:گناه بشر را به گردن او ننداز!!!


دستهای مادرش از آغوشش جدا مانده بود!


میتواند بگوید :کن فیکون!



لبخندهایش جان میگیرد!!!


ایستاده در صف اعدام!از دیدن دوربین ذوق کرده گویا!لبخند معصومانه اش را به رخ میکشد!


چشمهایم را که میبندم پژواک شمارش عربی توی سرم میپیچد!


بنگ بنگ.سر و صورت و سینه ی نحیفش غرق خون میشود و او‌همچنان لبخند میزند.


پاشو !پاشو !همه ی اینها بازی خداست!حالا نوبت توست!همه را به صف بکش و بنگ بنگ!!!


بغض میکنم و میگویم آیا این صحنه ها را دیده؟آیا او هم بغض کرده؟


گفت:با قسمت و حکمت الهی نمیشود جنگید!


تمام داد و بیداد ها را پشت چنارهای انتهای خیابان عوق میزنم.بوی خون و تعفن میدهند!


سرم رو توی دستهایش میگیرد و فشار می دهد!


استغفار کن که او‌توبه پذیر است!!!


چه بگویم؟


...


روحت را پای کدام درد پنهان باختی؟؟


شیطان از رخنه ی کدام نومیدی در جان زلالت حلول کرده؟؟



چه کنم با غم دل؟؟





گفتم‌:با غم دنیا چه کنم؟

گفت غم دنیا؟کدام غم؟


گفتم غم نان آن کودک!غم جان آن جوان!غم برگ و بار آن درختان!غم آبروی ساکن آن خانه!غم آن سر بریده!


غم موی سپید آن مادر!غم جای خالی آن جان شیرین!غم این و آن و ما و من!




شیطان در من حلول کرده گویا!


هر انکه دندان دهد نان دهد!!!
هر انکه دندان دهد نان دهد!!!


شیطان در تو حلول کرده که اینگونه مایوسی؟؟؟
شیطان در تو حلول کرده که اینگونه مایوسی؟؟؟


کودکان کرد عراقی در صف اعدام !!!
کودکان کرد عراقی در صف اعدام !!!