چرا از افسردگیت رنج می‌بری؟ خب لذت ببر بیشعور!

حرفِ دلِ یک انسان افسرده:
این پست هیچکدوم از اون سه تا نیست.
این پست هیچکدوم از اون سه تا نیست.

هفتادمین پستم رو اختصاص میدم به رویکردی که بقیه در مقابل افسردگی میگیرن. کسی که نتونه فرق غم و افسردگی رو درک کنه قطعا رویکرد مفیدی نخواهد داشت. برای درک بهتر یه نگاهی به پست Miya بنداز:

https://vrgl.ir/v5QeO

《چرا افسرده ای؟ خب نباش!》 به طور خلاصه، هرکسی رویکردش اینه رو مستقیما دلم میخواد خفه کنم و به دست و پا زدنِ موقع خفه شدنش بخندم و بگم: گلم اینجا که هوا هست، چرا نفس نمیکشی عزیزم؟ بعد دستمو اونقدر فشار بدم که در همون حالت بمیره.

+ سلام من سرما خوردم.

× وای دکتر رفتی؟

÷ دارو هاتو میخوری؟

...

+ سلام من افسردگی دارم.

× خب، نداشته باش.

÷ حتما خودت خواستی، ببین بر اساس کتاب تئوری انتخاب احتمالا تو خودت انتخاب کردی افسرده باشی.

= ببین تو باید بپذیریش.

+ چی میگین شماها؟ چیو بپذیرم؟


چطور وقتی کسی افسردگی داره چوب تو آستین‌ش فرو نکنیم؟

به طور خلاصه؛ اگه از لحاظ روحی ازت کمک خواست کمکش کن. اگه کمک نخواست، نیازی به کمکت نداره. بزار به حال خودش باشه؛ آزارش نده.

افسردگی چیست؟

یک وضعیت خلقی آزاردهنده و ناخوشایند که بیشتر شبیه یک بیماریه. اگه شدیدتر بشه عملا یک بیماری روحیه.

چرا یک نفر افسرده‌ست؟

جواب این سوال به طور خلاصه یک جمله‌ست: به تو هیچ ربطی نداره.

اگر هم بخوام طولانی تر توضیحش بدم: اگه این همه باهات حرف زدم دلیلشو نفهمیدی، پس الان هم نمیفهمی.

چطور فرد افسرده رو نجات بدم؟

فرد افسرده نیاز به نجات داده شدن نداره، نیازی به اسپایدرمن و بتمن نداره.

وقتی فرد افسرده میگه حوصله ندارم دقیقا یعنی چی؟

یعنی من حوصله ی هیچ چیز و هیچکس رو ندارم؛ حتی شما دوست عزیز، حتی خودم؛ حتی زندگی.

فرد افسرده چه شکلیه؟

دقیقا شکل من، عین عکسای تو گوگل خاکستری نیستم. خمیده توی اتاق تاریک هم ننشستم. صاف راه میرم، لبخند میزنم و ماهی یک بار هم می خندم.



افسردگی در دوران نوجوانی متاسفانه یک پدیده طبیعیه و با صد تاسف بیشتر این پدیده غیرعادی و مخرب عادی شده. چطور با سرماخوردگی اینطور جدی برخورد میشه ولی چون افسردگی مستقیما قابل مشاهده نیست همه فکر میکنن 《مثل یک ناراحتی ساده‌ست و دو ساعت بعد طرف حالش خوب میشه》. فکر می کنن اصلا جدی و خطرناک نیست ولی نمیدونن همونطور که به خفه کردن اونا فکر میکنم احتمالا به خفه کردن خودم هم فکر میکنم.

جهت کسب آگاهی و مطالعه بیشتر:
https://vrgl.ir/Kswfn
https://vrgl.ir/QV7na