داستان من و دوستم و کمی لوگو

اول بهتون بگم من طراح گرافیک هستم از نوع مهرشاد، خیلی شوخ هستم در نهایت قیافه جدی

دوست منم یه جایی مدیر حسابداری بود که من اونجا طراحی میکردم و بعد از جدا شدن از هم به دلایل شخصی و شغلی (میخواستم فریلنسر بشم که شدم) ازش بی خبر بودم. تا اینکه یه روز زنگ زد

دوستم: سلام مهرشاد جان

من: سلام؛ چطوری؟ (کاما ویرگول رو پای تلفن نتونستم بهش بگم ولی شما اینجا قبول کنید)

دوستم: یه لوگو میخوام ازون خوباش برای مرکز دندانپزشکی خودم …

من با شنیدن همین کلمات که جملشو تشکیل داده بود رفتم تو فکر که یعنی:

  • حسابداری در مدارج بالای شغلی چه ارتباطی به دهان یا دندان دارد؟
  • آیا میتوان با گرفتن دکترای حسابداری، دندانپزشک شد؟
  • دندانپزشکی زیر شاخه حسابداری است یا حسابداری زیر شاخه؟
  • اصلا بودن یا نبودن، مسئله این است

بدون اینکه متوجه بشم تو این دو سه دقیقه چی گفته حرفشو قطع کردم

من: خُب به سلامتی دکتر شدی؟

دوستم: نه بابا خبر نداری مَگه الان یه بیزنسی هست که یه کلینیک راه میندازی بعد یه سری دکتر میاری تو اون کلینیک کار میکنند

من: بیخیال، یعنی دکترم بشی باید واسه کسی کار کنی من فکر میکردم اینا آخر فریلنسرهای دنیان!

دوستم: نه بابا آخر بیزنس اینه!

من: خُب بریم سراغ لوگو. چی میخوای؟ برام بریف میکنی؟ (این بریف طراحی داستانیه برای خودش)

دوستم: داداش یه چن تا لوگو دیدم تو اینترنت که خیلی خوشم اومد ازشون برات میفرستم به سلیقه خودت یکی از اونا رو برام بزن

(من یه اصطلاحی اینجور مواقع دارم که پیش خودم میگم یه جوری مثل تیک عصبی)

من: فاتحه

دوستم: جان!؟

من: خب دوستم یه کاری کن همونی که تو گوگل دیدی رو بردار بزار سردر کلینیک، اون بی شرف های اجنبی، قبلا لوگوی تو رو دزیدن و گذاشتن تو وب . انتقامتو بگیر ازشون

دوستم: نه بابا تو گوگل پیدا نکردم ، تو این نرم افزاره چیه پینرنت ، پنسرت … چی چی میگین شماها بهش

من: اسمش پینترست هست. چه بدرد تو میخوره آخه

دوستم: منو نمیشناسی . کارم خیلی درسته ها. یادت رفته

من: باشه برام بفرست ببینم چی تو سرت میگذره ولی اینجوری لوگو نمیزنم

خُب یه توضیحاتی کمی در مورد لوگو بدم بد نیست:

نشان‌واره یا لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.
نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند.
ویکی پدیا (نشان واره)<br/>

براتون ادامه داستانو بگم

من و دوستم نتونستیم با هم همکاری کنیم زیرا وقتی پیش قرارداد و تعرفه لوگو رو دید پیشنهاد عجیبی برای پرداخت داد.

(به جَدم قسم این موارد پایین رو همشو دوستم گفته عینا و من هیچ دخل و تصرفی نکردم)

  • چه خبرته بابا مگه چیکار میخوای بکنی؟
  • من خودم طراحم! یادت رفته؟
  • من اینجا طراح دارم! میگه خیلی زیاد میگیری؟
  • من میخواستم با یه طراح حرفه ای! کار کنم ولی فکر نمیکردم اینقدر گرون بشه
  • میتونم به جای پول باهات تواتر کنم

من: تواتر؟

دوستم: آره بیا کلینیک دهنتو سرویس کنم

من: با تعرفه ای که برات فرستادم چند تا دندون میشه درست کرد؟

دوستم: یکی؛ پُر کردنی!

من: عجب تعرفه خوبی

دوستم: مثلا ما دکتریم ها

من: نه تعرفه خودمون رو گفتم، تعرفه طراحی گرافیک

دوستم: خلاصه اگر خواستی یه نمونه کار خوب داشته باشی یه ذره مثلا یک سوم قیمتی که دادی برام کار میزنی در خدمتم

من: نه متاسفانه فقط یه سوال شما میرید دکتر، نسخه رو شما مینویسید؟

قیافه من در مکالمه
قیافه من در مکالمه