۵۰ جمله‌ی قصارِ طنز، ۵۰ لبخند اندیشناک به زندگی


  • علی حیدری: زیر بغل مار جایی است که به عقل و چشم انسان خطور نمی‌کند. پس بیایید به آن ایمان بیاوریم!
  • ویکتور برج: کار درست را بابانوئل می‌کند که سالی یک بار به دیدن دیگران می‌رود
  • آنتونی پاول: او با اولین نگاه یک دل نه صد دل عاشق خود شد و هنوز که هنوز است به این عشق وفادار مانده است.
  • علی حیدری: زندگی یعنی انتخاب بین چارلی چاپلین، باستر کیتون یا لورل و هاردی؛ هر کدام را که انتخاب کنی، غم می‌بینی و به غم می‌خندی.
  • چارلز دوم: هم مستی‌اش را دیده‌ام هم هوشیاری‌اش را در هر دو حال چیزی چشم‌گیر در او ندیدم.
  • جرج برنارد شاو درباره جولیوس سزار: او مردی خوش‌سلیقه است و دارای عقل سلیم. به بیان دیگر آدمی است فاقد خلاقیت و شهامت اخلاقی.
  • اسکندر به دیوژن گفت چیزی از من بخواه ای مرد! دیوژن پاسخ داد سایه‌ات را از سرم کم کن تا آفتابی بتابد!
  • پاتریک کامبل درباره جرج برنارد شاو و گیاه‌خواری‌اش: وای از آن روزی که به او گوشت بدهید! دیگر زنی از دست او در لندن در امان نخواهد بود.
  • جوزف گوبلز: هیتلر مرد خطرناکی است چون به آنچه می‌گوید اعتقاد دارد!
  • هارولد نیکسون: صدای جیمز جویس لطیف‌ترین صدایی است که به عمرم شنیده‌ام، مثل آب روان و ملایمی است که در اعماق غل غل می‌کند!
  • کین هابارد: تنها راه سرگرم کردن بعضی گوش کردن به حرفهایشان است.
  • ادلی استوپنسون: آدم گرسنه آزاد نیست
  • جرج برنارد شاو: آزادی یعنی مسئولیت‌پذیری. به همین دلیل است که اکثر مردم از آن وحشت دارند!
  • علی حیدری: سیاست من طنزه. طنزه من از روی سیاسته.
  • جوزف هلر: اگر مردم آنقدر آزاد بودند که هر چه می‌خواهند بپرسند، خدا می‌داند که از چه چیزها که سر در نمی‌آوردند!
  • جان آپدایک: آمریکا توطئه‌ای است بزرگ برای خوشبخت کردن شما!
  • جان آپدایک: آمریکا سرزمینی است که مرکزش هیچ جا نیست. انگلیس اما کشوری است که مرکزش همه جاست!




  • فرد آلن: کالیفرنیا جای قشنگی برای زندگی است اما به شرط آنکه یک پرتقال باشی!
  • استیون اسپندر: مهارت آمریکایی‌ها در عشق‌های ۱۰ دقیقه‌ای بیش از هر ملت دیگریست!
  • رابرت بنچلی: در آمریکا مسافرت بر ۲ نوع است: درجه یک و با بچه‌ها!
  • کلارنس دارو: بچه که بودم می‌گفتند هر کس می‌تواند رییس جمهور شود. کم‌کم دارم باور می‌کنم.
  • اسکار وایلد: امروزه همه چیز ما با آمریکایی‌ها مشترک است به جز زبان ما!
  • کریستوفر هامپتون: اگر از من بخواهند سرمایه‌داری را تعریف کنم، می‌گویم: فرآیندی است که طی آن دختران آمریکایی به زنانی زیبا تبدیل می‌شوند.


  • جان آزبورن: حقوق این معلم به عنوان یک نگهدارنده‌ی بچه صد البته که کم است، اما به عنوان یک مربی به طرز مضحکی بالاست!
  • آلن بنت: من در مدرسه‌ی شبانه‌روزی درس خواندم، اما حالا که نگاه می‌کنم می‌بینم آنجا بیشتر یک کانون اصلاح و تربیت بوده است!
  • ماکس بیربوم: در مدرسه کسی از من فرار نمی‌کرد، آکسفورد از من چنین آدم غیرقابل تحملی ساخت.
  • ساکی: اول باید آموزشش داد. شما چطور از بچه‌ای که هنوز به مدرسه‌ی خوبی نرفته است انتظار دارید که بچه تخس و شروری باشد؟!
  • جرج برنارد شاو: هر که می‌تواند عمل می‌کند. هر که نمی‌تواند درسش را می‌دهد.
  • جی یتمان: به ازاری هر نفر که انرژی صرف درس دادن می‌کند، حداقل ۳۰ نفر وجود دارند که تمام توانشان را برای چیزی یاد نگرفتن صرف می‌کنند!
  • اسکار وایلد: آموزش و پرورش مقوله‌ی مهمی است. اما باید دقت کنیم آنچه ارزش دانستن دارد اغلب آموختنی نیست.




  • ادوارد آپلتون: وقتی از چیزهایی که در اپرا خوانده می‌شود سر در نمی‌آورم، دیگر اهمیتی ندارد که به چه زبانی خوانده می‌شوند!
  • جان لنون در یکی از کنسرت‌هایش خطاب به حضار: ممکنه از کسانی که در قسمت ارزان‌نشین نشستن خواهش کنم دست بزنن؟ بقیه هم بی‌زحمت با طلا و جواهرات‌تان جیلینگ جیلینگ کنید!
  • نیکولا بوالو: برای هر احمقی همیشه کسی احمق‌تر وجود دارد که از او ستایش کند!
  • مارک تواین: بیاید از ابلهان تقدیر کنیم! چه اگر آن‌ها نبودند، دیگران به جایی نمی‌رسیدند!



  • اسکاتز فیتز جرالد: در هیچ همایشی اندیشه‌ی بزرگی خلق نشده است. اما بسیاری از افکار احمقانه در آنجا دفن شده است!
  • جرج برنارد شاو: وقتی آدم احمق از انجام کاری احساس پشیمانی می‌کند تنها عذری که می‌آورد انجام وظیفه است.
  • تنها مردگان و ابلهان تغییر عقیده نمی‌دهند.
  • سنکا: وقتی به آنچه گفته‌ام می‌اندیشم به ابلهان غبطه می‌خورم!
  • در بین کارهای ابلهانه خنده‌ی ابلهانه از همه ابلهانه‌تر است.